شناسهٔ خبر: 56716050 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

جریان حکمت:

شنبه درباره کابینه السودانیرای گیری می شود

​یکی از اعضای جریان حکمت ملی عراق با اشاره به اینکه مذاکرات تشکیل کابینه به مراحل پیشرفته‌ای رسیده، تاکید کرد که رای‌گیری درباره کابینه محمد شیاع السودانی روز شنبه انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، احمد العیساوی، عضو هیئت کل جریان حکمت ملی عراق به ریاست عمار حکیم تاکید کرد: مذاکرات تشکیل کابینه جدید در عراق به مراحل پیشرفته‌ای رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، العیساوی ضمن افشای اینکه درباره بیشتر وزارتخانه‌ها توافق شده است، تاکید کرد:

*رای‌گیری درباره کابینه السودانی شنبه انجام خواهد شد.

*درباره ۱۷ وزیر از مجموع ۲۴ وزیر توافق شده است و آنها شنبه به رای گذاشته خواهند شد، دو وزارت دفاع و کشور هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و رای‌گیری درباره آنها و نیز سایر وزرای باقی مانده به جلسه دیگری موکول خواهد شد.

*کابینه آتی متشکل از ۱۲ وزارت برای فراکسیون اکثریت (احزاب شیعه)، شش کرسی وزارت برای ائتلاف حاکمیت (به ریاست خمیس الخنجر) و همپیمانان آنها، چهار کرسی برای احزاب کُرد و سایر وزارت‌خانه‌ها برای دیگر تشکل‌ها و احزاب (اقلیت‌ها) خواهد بود.

*کابینه جدید با کابینه‌های قبلی عراق متفاوت خواهد بود و ائتلاف "ادارة الدولة" آزادی انتخاب افراد را شرط خود اعلام کرده و برای هر وزارتخانه نیز سه نامزد معرفی شدند، دو وزارت برنامه‌ریزی و امور خارجه تعیین تکلیف شده و وزارت دارایی در آستانه تعیین وزیر است اما درباره وزارت نفت تا این لحظه توافقی نشده است و رئیس جمهور دو معاون خواهد داشت.

نظر شما