شناسهٔ خبر: 56628928 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بحران بزرگ انگلیس در آستانه جام جهانی

تیم ملی انگلیس در آستانه جام جهانی با یک مشکل بزرگ مواجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس در فاصله کمتر از دوماه تا آغاز جام جهانی 2022 قطر با یک بحران بزرگ در سمت راست خط دفاعی مواجه شده است. انگلیس در سال‌های اخیر مدافعان راست باکیفیتی داشته و آن‌ها یکی از بهترین تیم‌های جهان در این پست هستند اما در هفته‌های اخیر اوضاع به شکل عجیبی در این قسمت از زمین تغییر کرده است.

ریس جیمز، ستاره تیم چلسی هفته گذشته مصدوم شد و ممکن است جام جهانی را از دست بدهد. او سومین مدافع راست سه‌شیرها بود که طی هفته‌های اخیر مصدوم شده و پیش از او کایل واکر و ترنت الکساندر آرنولد هم به دلیل مشابه خانه‌نشین شدند. البته آرنولد برخلاف واکر مصدومیت شدیدی ندارد و جام جهانی را از دست نخواهد داد اما افت شدید او در این فصل باعث تردیدهای زیادی شده و ساوتگیت در خصوص آمادگی مدافع راست لیورپول به شدت نگران است.

با توجه به اینکه سه مدافع راست انتخابی اول ساوتگیت در حال حاضر از میادین دور هستند، این احتمال وجود دارد که نامی غیرمنتظره بلیط خود را برای حضور در قطر رزرو کند. انتظار می‌رود الکساندر آرنولد به موقع برای مسابقات ریکاوری کند، اما او به دلیل عملکرد خود در این فصل مورد انتقاد قرار گرفته و در جریان تساوی 3-3 ماه گذشته مقابل آلمان از لیست تیم انگلیس هم کنار گذاشته شد.

در این شرایط کیران تریپیر، مدافع راست آماده این روزهای نیوکاسل می‌تواند به گزینه اول ساوتگیت برای جام جهانی تبدیل شود. این مدافع 32 ساله سابقه 37 بازی ملی را در کارنامه دارد و پیش از این توسط ساوتگیت در پست غیرتخصصی خود یعنی مدافع چپ هم به میدان رفته است.

فرم بن وایت، مدافع راست این فصل آرسنال هم می‌تواند گرت ساوتگیت را امیدوار کند. پست او با حضور ویلیام سالیبا در مرکز خط دفاعی تغییر کرده و توانسته به خوبی در سمت راست خط دفاعی توانایی‌های خود را نشان دهد. وایت با توجه به توانایی بازی در دو پست شانس بالایی برای حضور در لیست نهایی خواهد داشت.

کایل واکر پیترز، جیمز جاتسین و ارون ون‌بیساکا هم سه گزینه دیگری هستند که پس از نفرات بالا می‌توانند مورد توجه ساوتگیت قرار بگیرند. البته این سه نفر شانس بالایی برای حضور در جام جهانی ندارند و بعید است در قطر حاضر باشند.

بیشتر بخوانید:

258 258

برچسب‌ها:

نظر شما