شناسهٔ خبر: 56515930 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رویدادهای مهم خبری شهرهای ایران در هفته‌ای که گذشت؛

گردشگری رویدادها مسیری پایدار برای توسعه شهرها/تخصیص ۶۰ میلیارد تومان به آتش‌نشانی سیرجان

پربازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، «گردشگری رویدادها؛ مسیری پایدار برای توسعه شهرها»، «احداث پل دوربرگردان در نقطه پرتردد شهر / مناسب‌سازی صددرصدی پارک‌ها»، «تلاش‌های کارکنان ناشنوای شهرداری الگویی مناسب برای دیگر کارمندان است»، «کاهش ۲۰ درصدی حوادث نسبت به سال گذشته»، «بروجرد به کارگاه سازندگی تبدیل شده است»، «شرکت شهرداری گلپایگان در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری»، «ضرورت اعمال نگاه کارشناسی در اجرای پروژه‌های شهری»، و «تخصیص ۶۰ میلیارد تومان به آتش‌نشانی سیرجان» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

گردشگری رویدادها؛ مسیری پایدار برای توسعه شهرها

«گردشگری رویدادها؛ مسیری پایدار برای توسعه شهرها» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

گردشگری شهری یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای سنجش میزان توسعه‌یافتگی شهرها در ابعاد مختلف است. رونق گردشگری در صورتی که در مسیر درستی قرار بگیرد می‌تواند زمینه‌ساز توسعه پایدار شهری باشد.

علی‌اکبر بنی‌اسدی، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سمنان اظهار کرد: کشورمان به لحاظ فرهنگی از غنای بالایی برخوردار است و با سازماندهی و مدیریت اجرایی رویدادها به ویژه رویدادهای فرهنگی می‌توان از این فرصت طلایی جهت کسب منافع اقتصادی و فرهنگی ناشی از اجرای چنین رویدادهایی به خوبی بهره‌مند شد.

وی افزود: گردشگری رویداد شامل کلیه رویدادهای برنامه‌ریزی شده است که در رویکردی یکپارچه به توسعه و بازاریابی شناخته می‌شود و می‌تواند در دسته‌های رویدادهای ورزشی، دینی و فرهنگی تقسیم شود.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سمنان با اشاره به نقش مؤثر رویدادهای فرهنگی، خاطرنشان کرد: این رویدادها که شامل نمایش آداب و رسوم و سنت‌های فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره است، می‌تواند به دلایل متفاوت و با محتوای مختلفی همانند طنز، فیلم و موسیقی، صنایع، میراث فرهنگی قومی و بومی، سنن مذهبی، مناسبت‌های مهم تاریخی، رویدادهای ورزشی، خوراک و نوشیدنی، گردش فصل‌ها و محصولات کشاورزی برگزار شود.

احداث پل دوربرگردان در نقطه پرتردد شهر / مناسب‌سازی صددرصدی پارک‌ها

«احداث پل دوربرگردان در نقطه پرتردد شهر / مناسب‌سازی صددرصدی پارک‌ها» یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

فلاورجان یکی از شهرهای تاریخی استان اصفهان است که در ۱۸ کیلومتری شرق کلان‌شهر اصفهان و در شهرستان فلاورجان قرار دارد. این شهرستان از شمال با شهرستان خمینی‌شهر، از شرق با شهرستان اصفهان، از جنوب با شهرستان مبارکه و از غرب با شهرستان نجف‌آباد و لنجان همسایه و شامل شهرهای فلاورجان، قهدریجان، کلیشاد و سودرجان، شهر ابریشم و ایمانشهر است.

محمدعلی عزیزی، شهردار فلاورجان درباره اقدامات شهرداری برای روان‌سازی ترافیک شهر، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ پروژه پل دور برگردان، حدفاصل خیابان‌های فاضل هندی و ملاصدرا با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در راستای تسهیل در تردد درون‌شهری و برون‌شهری شهروندان و نزدیک شدن این پل به میدان جانبازان و بلوار امام رضا (ع) به منظور تردد در مسیر دیگر شهرهای شهرستان از جمله قهدریجان و زازران اجرا شد.

وی ادامه داد: پروژه پل دوربرگردان، پروژه تکمیل مجموعه ورزشی گار ماسه با ۲۰ میلیارد ریال، پروژه تکمیل خیابان خط لوله، پروژه زیرسازی و آسفالت معابر با اعتباری از ۶۰۰ میلیون تا دو میلیارد ریال، پروژه لوله‌گذاری، بهسازی و دفع آب‌های سطحی از ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون، پروژه پیاده‌روسازی از ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون و پروژه تکمیل لوله‌گذاری گارماسه از اهم طرح‌های در دست انجام شهرداری است.

تلاش‌های کارکنان ناشنوای شهرداری الگویی مناسب برای دیگر کارمندان است

مصطفی رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه گفت: فعالیت‌ها و تلاش‌های بی‌دریغ و شایسته این کارکنان در شهرداری الگویی مناسب برای دیگر کارمندان است.

وی با بیان اینکه این عزیزان هر روزه تمام تلاش خود را برای ارائه خدمت به شهروندان به کار می‌گیرند و هیچ کم کاستی در انجام وظایفشان وجود ندارد که این امر ستودنی است، خاطرنشان کرد: همگی وظیفه‌داریم مشکلاتی که جامعه ناشنوایان دارند را بدانیم، خطراتی که این قشر را تهدید می‌کند را بشناسیم و در حد توان و بر اساس برنامه‌ریزی از آن‌ها در انجام وظایف و اهداف سازمانی بهره‌مند شویم.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه یکی از بزرگ‌ترین نیازهای این قشر را رعایت حقوق شهروندی دانست و تاکید کرد: فرهنگ‌سازی برای مشارکت و تغییر رفتار در جامعه با ناشنوایان از دیگر خواسته‌های این قشر از جامعه است.

کاهش ۲۰ درصدی حوادث نسبت به سال گذشته

عنایت‌الله راهنورد، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: حوادث رخ داده در سال جاری حدود ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است، برای به‌روزرسانی آموزش نیروهای این سازمان برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد، به عنوان مثال اجرای مانور یکی از این برنامه‌ها است.

وی افزود: آموزش‌های ابتدایی به صورت روزانه انجام می‌شود و برای آموزش‌های در سطح بالاتر سعی می‌شود از استان‌های اصفهان و تهران مربیانی به چهارمحال‌وبختیاری دعوت می‌شوند تا نیروهای آتش‌نشانی شهرکرد از اطلاعات این افراد بهره‌مند شوند.

بروجرد به کارگاه سازندگی تبدیل شده است

یحیی عیدی، شهردار بروجرد اظهار کرد: بروجرد با همکاری مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری، نمایندگان و افرادی که در کنار مجموعه مدیریت شهری هستند به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه امروز هیچ نقطه‌ای در شهر وجود ندارد که شهرداری فعالیتی در آنجا انجام نداده باشد، گفت: با تلاش شهرداری بیش از ۳۵۰ هزار مترمربع از سطح شهر آسفالت شده است. هم‌اکنون ۱۰ اکیپ آسفالت در سطح شهر مشغول فعالیت هستند و نزدیک به ۵۰ پروژه عمرانی در حال انجام است.

شرکت شهرداری گلپایگان در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان افزود: شهرداری در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی، گردشگری و هتلداری شرکت کرده است.

وی از شرکت شهرداری گلپایگان در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی، گردشگری و هتلداری خبر داد و تصریح کرد: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی، گردشگری، هتلداری از هفتم تا یازدهم مهرماه سال ۱۴۰۱ دایر است. شهرداری گلپایگان همگام با سایر شهرهای کشور در نمایشگاه حضور یافته و جذابیت‌های گردشگری شهر ملی منبت را معرفی می‌کند.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: این برنامه با تاکید بر محوریت سرمایه‌گذاری و توسعه گردشگری شهر با تولید محتوا و تهیه پک‌های تخصصی جهت ارائه به مخاطبان و حاضران در نمایشگاه، تدارک دیده شده است.

ضرورت اعمال نگاه کارشناسی در اجرای پروژه‌های شهری

علی ضیاءالدینی، شهردار زرند گفت: در اجرای پروژه‌های عمرانی نگاه کارشناسی همراه با دقت و سرعت می‌تواند به پیشبرد اهداف شهرداری کمک کند، یکی از اهداف مهم مدیریت شهری زرند کسب رضایت شهروندان است و این امر با تکمیل و بهره‌برداری مطلوب از طرح‌های عمرانی و اجرایی میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های جدول‌گذاری بلوار فردوس، اجرای نمای المان میدان نماز، بوستان ۷ تیر، کوچه شهید عربزاده ۱۱، بوستان قرنی در دست اجرا است، افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی می‌تواند در ایجاد نشاط اجتماعی، سرزندگی و امید به زندگی شهروندان تأثیرگذار باشد.

تخصیص ۶۰ میلیارد تومان به آتش‌نشانی سیرجان

علی‌اکبر کریمی‌پور، شهردار سیرجان گفت: جذب نیروی انسانی، خرید تجهیزات و توسعه ایستگاهی در برنامه شهرداری قرار گرفته است و این کار مهم بر مبنای طرح جامع ایمنی شهر انجام می‌شود.

وی از افزایش بودجه سازمان آتش‌نشانی خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات سال ۱۴۰۰ مجموعه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان دو میلیارد تومان بود، اما به دلیل اهمیت حفظ سلامت و ایمنی شهروندان میزان اعتبارات در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

شهردار سیرجان با بیان اینکه همکاری سازمان‌های مختلف شهر با حوزه پیشگیری، ایمنی و HSE در هنگام حوادث موجب کاهش خسارت می‌شود، افزود: لازم است واحد محیط‌زیست شهرداری با دیگر مجموعه‌ها به منظور ارتقای وضعیت محیط‌زیست شهری تعامل داشته باشد.

نظر شما