شناسهٔ خبر: 56515928 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بسته خبری ورزش؛

دومین ستاره هم به علت مصدومیت جام جهانی قطر را از دست داد!

در بسته خبری این هفته‌ ورزش، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* پنجمین جلسه AFC در کوالالامپور مالزی برگزار شد، قطر به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا زیر ۲۳ سال ۲۰۲۴ انتخاب شد. کمیته AFC کاندیداتوری ۵ کشور برای میزبانی از این مسابقات را بررسی کرد و در نهایت تصمیم گرفت قطر بهترین گزینه برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا زیر ۲۳ سال ۲۰۲۴ است.

* تیم شطرنج ناشنوایان ایران در مسابقات قهرمانی جهان که در ورشو لهستان برگزار شد، در دو بخش بلیتس انفرادی به دو مدال طلا و نقره دست یافت و در تیمی قهرمان شد

* حضور نکونام در تیم‌ملی منتفی شد. نکونام گفت: دوست دارم از شخص کارلوس کی روش تشکر کنم. وقتی یک مربی بزرگی از شما تعریف و تمجید می‌کند و حتی شما را به عنوان دستیارش انتخاب می‌کند، در فوتبال دنیا یک اعتباری محسوب می‌شود.

* بوبکار کاما را هافبک فرانسوی استون‌ویلا به دلیل مصدومیت جام جهانی را از دست داد. او پس از دیگو کارلوس، دومین خرید تابستانی ویلایی هاست که دچار مصدومیت شدید و دوری طولانی مدت می‌شود!

* باشگاه پورتو اعلام کرد مهدی طارمی به عنوان بهترین بازیکن ماه این باشگاه از سوی هواداران انتخاب شد. طارمی ماه گذشته هم به عنوان بازیکن ماه باشگاه پورتو از سوی هواداران انتخاب شده بود. او در دیدار شب گذشته تیمش مقابل براگا با تأثیرگذاری به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

* دیدار فینال مسابقات بسکتبال قهرمانی زنان جهان، شنبه نهم مهر ۱۴۰۱ در شهر شهر سیدنی کشور استرالیا بین دو تیم چین و آمریکا برگزار شد. آمریکا در این دیدار با حساب ۸۳ بر ۶۱ و با نتایج ۱۸ بر ۱۳، ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۴ و ۱۵ بر ۱۴ چین را از پیش رو برداشت و برای چهارمین دوره متوالی، جام قهرمانی را بالای سر برد. آمریکایی‌ها در ۱۲ دوره اخیر جام جهانی، ۹ بار قهرمان شده‌اند.

* جوکو ویدودو در پی فاجعه کشته و مجروح شدن بیش از ۳۰۰ تن در ورزشگاه محل برگزاری دیدار تیم‌های کروساهان آرما و پرسبایا سورابایا در منطقه مالانگ درشرق جاوه اندونزی دستور تعلیق فعالیت‌های لیگ فوتبال این کشور را صادر کرد. بر اثر درگیری و آشوب ایجاد شده پس از یک بازی فوتبال در جزیره جاوه اندونزی دست کم ۱۷۴ نفر کشته و بیش از ۱۸۰ تن زخمی شدند.

* پیراهنی که دیگو آرماندو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین هنگام زدن دو گل معروف به انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ بر تن کرد، پنج ماه پس از فروش آن در حراجی به ارزش ۹.۳ میلیون دلار، در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به نمایش گذاشته خواهد شد. طبق اعلام خانه حراج ساتبی، این پیراهن که بدون فاش کردن هویت خریدار، تمامی رکوردهای فروش کلکسیون‌های ورزشی را شکست، به موزه ورزش قطر قرض داده می‌شود و به نمایش گذاشته می‌شود.

* با اعلام شرکت توسعه، طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، علیرضا فاضلی به عنوان سرپرست مجموعه ورزشی آزادی تهران منصوب شد.

* عرفان الهی کشتی گیر تیم ملی کشتی آزاد دانشجویان و قهرمان آسیا به دلیل بی انضباطی و رفتار خارج از ضوابط در تیم‌های ملی در مسابقات جهانی ترکیه تا برگزاری جلسه کمیته انضباطی از تمامی فعالیت‌های ورزشی فدراسیون کشتی محروم شد.

* باشگاه چلسی به نظر می‌رسد از جذب مهدی طارمی دست بردار نیست و طبق گزارش‌ها در بازی اخیر پورتو با براگا که ستاره ایرانی بهترین بازیکن میدان شد نماینده خود را به پرتغال فرستاده بود.

* بااعلام رسانه العربیه، عربستان توانست میزبانی یک رقابت بزرگ دیگر را به دست آورد. این کشور خشک و بدون برف و باران به عنوان میزبان بازی‌های زمستانی سال ۲۰۲۹ قاره آسیا انتخاب شود.این بازی‌ها قرار است که به میزبانی منطقه نئوم برگزار شود

* ژابی آلونسو ستاره سال‌های نه چندان دور لیورپول، رئال مادرید و بایرن مونیخ به طور رسمی به عنوان سرمربی تیم بایرلورکوزن انتخاب شد و جانشین سیوانه شد.

* فرشید سلطانی در خصوص برگزاری دومین دوره مسابقات پاورلیفتینگ جام باشگاه‌های جهان اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته و رایزنی‌های انجام شده بین فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی (IPF) مقرر شد دومین دوره مسابقات پاورلیفتینگ جام باشگاه‌های جهان نیز به میزبانی کشور ایران در آبان ماه سال جاری برگزار شود. با وجود اینکه استان‌های زیادی تقاضای میزبانی مسابقات را ارائه کرده بودند، در نهایت میزبانی این رقابت‌ها به شهر کاشان واگذار شد.

* یزدان راد، اسطوره پرورش اندام ایران که همواره نامش به عنوان یکی از قهرمانان جاودانه این رشته در تاریخ ماندگار است، بعد از گذراندن یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

* لیونل مسی با گلزنی در بازی تیمش مقابل بنفیکا، به اولین بازیکنی تبدیل شد که دروازه ۴۰ تیم متفاوت را در لیگ قهرمانان اروپا باز می‌کند. این فوق ستاره آرژانتینی در ۱۵۷ بازی که در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته موفق به زدن ۱۲۷ گل شده است. رکورد دار گلزنی در این رقابت‌ها کریستیانو رونالدو است که توانسته ۱۴۰ گل به ثمر رساند.

* لیونل مسی در گفت‌وگو با یک روزنامه آرژانتینی تأیید کرد که جام جهانی قطر آخرین جام جهانی دوران فوتبالی او خواهد بود. به این ترتیب مشخص شد که ابرستاره آرژانتینی آماده می‌شود تا در سالهای آینده به دوران فوتبالی درخشان و پرافتخارش پایان دهد. مسی در گفت‌وگو با سباستین وینولو، روزنامه‌نگار آرژانتینی، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ سال سن دارد گفت: " بله، قطر آخرین جام جهانی من خواهد بود. بدون شک. تصمیم من در این باره قطعی است".‌

نظر شما