شناسهٔ خبر: 56515664 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آموزش حضوری در مدارس و باید‌ها و نباید‌ها برای معلمان و والدین

یک مشاور تحصیلی گفت: به دلیل شرایط ۲ سال گذشته و آموزش غیر حضوری با مشکلاتی رو به رو خواهیم شد که باید آمادگی لازم برای مواجهه با دانش آموزان را کسب کنیم.

صاحب‌خبر -

شروین مسیح گفت: در دوره ابتدایی، دبیران این مقطع خصوصا در پایه اول دبستان کار بسیار سختی را پیش رو دارند. نشستن دانش آموزان در کلاس‌های خود، طرز ارتباط برقرار کردن با آن‌ها، آموزش مسائل ادبی و پرورشی و مشکلات درسی از دغدغه های معلمان است که باید به بهترین نحو بچه‌ها را برای مواجهه با آن ها آماده کنند.

او گفت: متاسفانه اکنون این مشکل به سال سوم و یا حتی چهارم ابتدایی کشیده شده است. معلمان این ۲ مقطع حتما با مواردی برخورد خواهند کرد. دانش آموزی که ۲ سال مدرسه نرفته است و اکنون باید برای سال سوم و یا چهارم تحصیلی خود به مدرسه بیاید، آن هم برای اولین بار؛ مواردی را در خصوص تربیت و قوانین مدرسه نمی‌داند. شاید از لحاظ درسی آمادگی‌های لازم را داشته باشد، اما از لحاظ اجتماعی و قرار گرفتن در کلاس با مشکلاتی مواجه می‌شود.

او گفت: به مرور زمان این مسئله برطرف می‌شود. امیدواریم در سال‌های آینده دانش آموزانی را نداشته باشیم که سر کلاس‌ها حاضر نبوده اند. اما در حال حاضر به خاطر شرایط ۲ سال گذشته با مشکلاتی مواجه خواهیم شد و باید برای این موضوع آمادگی لازم را که نیازمند صبر، حوصله و استقامت برای مواجهه با دانش آموزان است را داشته باشیم.

او افزود: اولیای گرامی صبر کنند تا آن جایی که می‌توانند آموزش‌های ابتدایی را با کودکان خود تمرین کنند و به آن‌ها صبر و آداب را آموزش دهند تا در کلاس درس با مشکلات کمتری مواجه شوند. قطعا می‌دانیم مسائل اجتماعی برای دانش آموزان بسیار متفاوت است. یعنی دانش آموزانی که در مهد‌های کودک هستند و یا کسی که در کلاس اول ابتدایی حضور دارد، ارتباط آن‌ها با هم دوره و هم کلاس خود بسیار با پدر و مادر و خانواده خود متفاوت است. بنابراین باید اولیاء نیز تلاش کنند و این روابط با همسالان در محل تحصیل را به فرزندان خود آموزش دهند.

نظر شما