شناسهٔ خبر: 56515484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پوتین: وضعیت مناطق الحاق‌شده به روسیه، باثبات می‌شود

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه وضعیت در چهار منطقه از اوکراین که به تازگی به این کشور پیوسته‌اند را تثبیت خواهند کرد، گفت برای مردم اوکراین احترام زیادی قائل هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از الحاق چهار منطقه جدید از شرق و جنوب اوکراین به فدراسیون روسیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور وعده تثبیت اوضاع در این مناطق را داد.

پوتین شامگاه چهارشنبه گفت که روسیه وضعیت را در مناطق خِرسون، زاپروژیا، دونتسک و لوهانسک را که با رأی حداکثری ساکنان خود در همه‌پرسی به این کشور ملحق شدند، باثبات می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در سخنرانی تلویزیونی توضیح داد: «ما بر مبنای این واقعیت حرکت می‌کنیم که وضعیت [در مناطق الحاق شده]، تثبیت می‌شود، ما قادر هستیم این مناطق را با آرامش توسعه دهیم».

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه احترام بسیار زیادی برای مردم اوکراین قائل است، اظهار داشت: «ما همواره، حتی امروز که با تراژدی کنونی مواجه هستیم، احترام عظیمی برای مردم، فرهنگ، زبان و آداب اوکراین قائل بوده‌ایم».

قبل از پوتین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز گفته بود که چهار منطقه مذکور با مرحله بسیار دشوار الحاق مواجه بودند و عبور از آن دشوار خواهد بود.

همزمان «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با تاکید بر لزوم توقف ارسال تسلیحات غربی به کی‌یف، هشدار داد هر کشوری که به اوکراین برای جنگ با مسکو کمک کند، به طرف درگیری تبدیل می‌شود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

نظر شما