شناسهٔ خبر: 56515321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

شهدا، برگزیدگان الهی هستند

«قاضی‌زاده هاشمی» گفت‌: برگزیدگان الهی برای شهادت انتخاب می‌شوند، اینکه فردی به صورت خودجوش و داوطلبانه سال‌ها برای حفظ حجاب و عفاف فعالیت می‌کرده و جانش را در دفاع از خیمه امام حسین (ع) فدا کرده، یقین بدانید، انتخاب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌همراه حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز با حضور در منزل مدافع خیمه آل‌الله شهید «رسول دوست‌محمدی» با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار ضمن دعوت خانواده شهید به صبر و شکیبایی اظهار داشت: برگزیدگان الهی برای شهادت انتخاب می‌شوند، اینکه فردی به صورت خودجوش و داوطلبانه سال‌ها برای حفظ حجاب و عفاف فعالیت می‌کرده و جانش را در دفاع از خیمه امام حسین (ع) فدا کرده، یقین بدانید، انتخاب شده است.

وی تأکید کرد: باید زندگی ضاربان را نیز بررسی قرار داد، وقتی زندگی ضارب شهید اصلانی بررسی شد، پر از پیچ‌وخم‌های خطرناک بود از طرفی هم شیاطین، افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند که عامل شهادت خوبان درگاه خداوند شوند که این افراد به معنای واقعی بیچاره هستند.

معاون رئیس جمهور فرزندان شهید دوست‌محمدی را مورد تفقد قرار دارد و گفت: مراحل اداری تکمیل پرونده شهید در حال طی شدن است و خانواده این شهید والامقام همانند سایر خانواده شهدای حوادث تروریستی خدمات خود را از بنیاد شهید دریافت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده نیز در ابتدای این دیدار نحوه شهادت رسول دوست‌محمدی را تشریح کرد.

همچنین معاون رئیس جمهور از استوار دوم «مهرداد افجنگی» از کارکنان انتظامی مشهد که در جریان حوادث اخیر مشهد توسط اغتشاشگران مصدوم شده عیادت کرد.

وی در این دیدار گفت: بهبودی کامل مصدومیت‌هایی که از طریق سوختگی ایجاد شده نیازمند زمان خواهد بود اما روحیه شما قابل تحسین است.

قاضی‌زاده افزود: پس از بهبودی، میزان از کار افتادگی و مجروحیت شما بررسی و مطابق قوانین و مقررات درصد جانبازی تعیین می‌شود. امیدواریم که سلامتی کامل را به دست آورید و در همین مسیر به مردم خدمت کنید.

استوار دوم مهرداد افچنگی نیز در این دیدار ضمن تشریح نحوه مجروحیت خود گفت: عضو گروه امداد نیروی انتظامی هستم. در روز بروز حادثه، اغتشاشگران روی زمین بنزین ریخته بودند و موتور واژگون شد، پس از آن یکی از آن‌ها آتش را روشن کرد.

وی افزود: رفتار و اعمال اغتشاشگران اصلاً شبیه اعتراض نبود، آن‌ها مستقیماً به مردم عادی و رهگذران حمله می‌کردند که ما وقتی خواستیم از این موضوع جلوگیری کنیم، دچار حادثه شدم.

قاضی‌زاده هاشمی در این دیدارها با اهدای کلام الله مجید و لوح سپاس از شکیبایی خانواده شهید دوست‌محمدی و استوار دوم افچنگی تجلیل و قدردانی کرد.

مدافع امنیت «رسول دوست‌محمدی» سی‌ام اردیبهشت ۱۳۶۱ در مشهد چشم به جهان گشود، وی سرانجام سی‌ام شهریور در جریان اغتشاشات اخیر مشهد توسط معاندین به فیض شهادت نائل آمد.

سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، ۱۷ هزار و ۳۵۷ شهید، ۵۱ هزار و ۴۰۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.

انتهای پیام/

نظر شما