شناسهٔ خبر: 56515276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان:

شهید همدانی از حرم ائمه اطهار (ع) دفاع کرد

سردار «مجیدی» گفت: افتخار شهید همدانی این بود که از حرم ائمه اطهار (ع) دفاع کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مظاهر مجیدی» فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان امروز (پنج‌شنبه) در بیست و هفتمین مجمع فرماندهان، مسئولین و پیشکسوت جهاد و شهادت استان همدان که در سالن انصار برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی در دو سال گذشته مجمع بسیج منظم برگزار نشده و با سالگرد شهید همدانی دوباره شروع می‌کنیم که امیدواریم خداوند توفیق دهد برنامه‌ای که شهید همدانی به یادگار گذاشته طبق روال گذشته فصلی یک مجمع برگزار کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه اخیرا به سردار شهید همدانی از سوی سران فتنه اهانت شد، قرارگاه بزرگداشت سالگرد شهادت شهید همدانی در کشور برگزار شد.

سردار مجیدی با بیان اینکه افتخار شهید همدانی این بود که از حرم ائمه اطهار (ع) دفاع کرد، گفت: دشمنان به دنبال این هستند، شخصیت‌هایی را که در فتنه‌هایی که پشت سرگذاشته‌ایم موثر بودند زیر سوال ببرند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سال آینده دومین کنگره شهدای استان را داریم باید کمک کنیم که بتوانیم خاطره‌های شهدا و دفاع مقدس را به صورت کتاب منتشر کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اتفاقات اخیر که در کشور رخ داد، افزود: فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و دفاع مقدس در کف خیابان کنار نسل جدید بودند و کمک کردند که به لطف خداوند کمتر از دو روز اغتشاشات همدان جمع شد و ما مشکل خاصی نداشتیم که جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه این بار دشمن خیلی سازماندهی شده و آموزش دیده ورود پیدا کرد و برای این کار منسجم بودند، گفت: امکانات و تجهیزات همراه اغتشاشگران کامل بود به طوری که در کوله پشتی آنها وسایل آتش زدن یک مقر دیده می‌شد و وقتی مسجد آتش زدند و به امامزاده عبدالله(ع) تعرض کردند ماهیتشان خیلی زود مشخص شد.

سردار مجیدی با بیان اینکه در روز اول به دلیل ساختار سپاه و ناجا مراقبت کردیم و در روز دوم در سطح استان نیروهای بسیج در کنار نیروهای ناجا به موقع وارد عمل شدند، افزود: نیروهای بسیج در کنار ناجا نقطه قوتی بود که بتوانیم کار را تحت فرماندهی واحد انجام دهیم که جا دارد از فرماندهی ناجا تشکر کنم.

وی با تاکید یر اینکه مدتی آموزش و پرورش ما رها شده بود و به دست افرادی بود که نمی‌خواستند کار تربیتی انجام شود، مطرح کرد: ما باید توان بگذاریم و در این امر کمک و ورود پیدا کنیم، در مدارس و انجمن اولیا و مربیان ورود پیدا کنید و مسائل انقلاب اسلامی را عنوان کنید.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه اکثر دستگیرشدگان تحت تاثیر القائات قرار گرفته بودند، تاکید کرد: امروز نیاز است که ما در کنار دانش‌آموزان و نسل جوان قرار بگیریم و گفت و گو کنیم تا این رخنه ایجاد شده ترمیم شود.

وی یادآور شد: دشمن از آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای یک حرکت جدید استفاده می‌کند بنابراین ما باید ورود پیدا کنیم تا این اقدام را در نطفه خفه کنیم.

سردار مجیدی با بیان اینکه در دبیرخانه گرامیداشت سالگرد سردار شهید همدانی در چهار استان همدان، تهران، کرمانشاه و گیلان که شهید همدانی مسئولیت داشت برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: از جمله این برنامه‌ها برنامه میدانی روز سه‌شنبه در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار خواهد شد که خداوند توفیق داده امسال بتوانیم زندگی ۴۰ ساله مجاهدت شهید همدانی را بازگو کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما