شناسهٔ خبر: 56515034 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اصغر طالب‌ نسب در گفت‌وگو با برنا

استقلال فولاد را می‌برد مگر آن‌که نکونام برگ برنده باشد/ بعد از جام جهانی یک لیگ متفاوت خواهیم داشت

پیشکسوت استقلال نظرات خود را درباره عملکرد شاگردان ساپینتو تا قبل از هفته هشتم بیان کرد.

صاحب‌خبر -

اصغر طالب‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص عملکرد تیم فوتبال استقلال تا این هفته از لیگ برتر اظهار داشت: استقلال اندکی نوسان دارد. این نوسان در دقایق بازی هم مشخص است. حس می‌کنم هنوز تیم به وحدت تاکتیکی نرسیده و نمی‌توانیم برنامه مشخصی از آبی‌پوشان مشاهده کنیم.

وی افزود: بزرگترین مشکل استقلال را همان هفته‌های ابتدایی گفتم. شخصیت ساپینتو هیجانی است و این مساله را باید از دو بعد سنجید. یک بعد می‌شود شبیه به سیمئونه که بازیکنان را به جلو می‌راند. یک بخش دیگر هم ایجاد تنش است. در بازی مقابل گل‌گهر او اصلا نباید اخراج می‌شد اما بحث چیز دیگری است. استقلال برنده شد اما این جو تیم را به هم می‌زند. این مساله باید کنترل شود. همچنین باید بگویم که استقلال هنوز خودش را نشناخته. نه از لحاظ انفرادی و نه از لحاظ تاکتیکی.

هافبک اسبق استقلال در دهه ۸۰ در مورد نقاط ضعف و قوت تیم گفت: با این مساله که می‌گویند فرمانده در میانه زمین وجود ندارد موافق نیستم. در فوتبال دنیا هم چنین مساله‌ای مشاهده نمی‌شود. زمانی که ما بازی می‌کردیم همه به دنبال پلی میکر بودند. بازیکنانی چون جباری و نویدکیا که کنار آن‌ها بازی کرده‌ام. حالا فوتبال متفاوت شده و بازیکنان طراح به آن شکل وجود ندارد. نه ژاوی دیگر در فوتبال وجود دارد و نه اینستا. نمی‌توانیم در یک تیم یک نفر خاص را به عنوان هافبک طراح مشخص کنیم. به نظرم مشکل استقلال این است درباره تاکتیک به جمع‌بندی درستی نرسیده. هنوز تکلیف اینکه هافبک‌ها چه وظایفی دارند یا دیگر پست‌ها چه وظایفی مشخص نیست. استقلال هنوز روند رو به رشدی ندارد و به نظرم روی یک خط صاف حرکت می‌کند.

طالب‌نسب درباره بازی مقابل فولاد گفت: فولاد تیمی بسیار خوب است. استقلال می‌تواند برنده بازی باشد اما یک نفر می‌تواند شرایط را تغییر دهد و او نکونام است. ابتدای فصل هم به مربیگری او اعتقاد داشتم زیرا کاربلد است. به نظرم او باید سرمربی استقلال می‌شد که نشد. درباره بازی مقابل فولاد هم باید بگویم اگر جواد نتواند کار ویژه‌ای انجام دهد استقلال برنده خواهد بود. برگ برنده استقلال؟ استقلال قایدی، محبی و بابایی را دارد. بازیکنان تیم باکیفیت هستند اما هنوز ثبات پیدا نکرده‌اند. یکی بازی عالی هستند و یک بازی بد. اگر یک بازیکن در ۵ بازی ۷۰ درصد باشد بهتر است تا یک بازی ۱۰۰ باشد و یک بازی ۱۰ و بازی دیگر هم ۳۰. در تیم فرهاد مجیدی همه حداقل ۷۰ بودند و آن تیم آرتیست نداشت. به طور کلی نوسانی در آن تیم نبود و آن تیم هم موفق شد.

333

وی درباره ادامه لیگ برتر عنوان کرد: لیگ را به دو بخش تقسیم می‌کنم. قبل از جام جهانی تیم‌هایی که بازیکنان شاخص‌شان دنبال رفتن به جام جهانی هستند با تمام وجود و قلب بازی می‌کنند. اگر این بازیکنان به جام چهانی نروند دچار افت انگیزه و حتی پوچی می‌شوند. بعد از جام جهانی همین مساله ممکن است تیم‌ها را دچار مشکل کنند. به همین دلیل به نظرم یگ لیک متفاوت هم بعد از جام جهانی داریم و آن‌ زمان باید نوع عملکرد تیم‌‌ها را مشاهده کرد.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام//

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

نظر شما