شناسهٔ خبر: 56514962 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس اتاق اصناف تهران:

اغتشاشات اخیر چرخه اقتصادی را دچار چالش کرد/ برخی صنف‌ها آسیب دیدند

تهران- ایرنا- رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: صنف‌های مختلف با توجه به ناآرامی های اخیر آسیب دیدند و این موضوع چرخه اقتصادی کشور را دچار چالش می‌کند.

صاحب‌خبر -

«قاسم نوده فراهانی» با اشاره به اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر در کشور، اظهار داشت: اصناف در بخش‌های مختلف کشور از این وضعیت آسیب دیدند، زیرا بخشی از کسبه فعالیت خود در ساعات عصر آغاز و تا ساعت پایانی شب ادامه می‌دادند..

وی افزود: این بخش از افراد در اغتشاشات مجبور به بستن مغازه‌های خود می‌شدند تا از آسیب و خسارت به اموال جلوگیری کنند، به همین دلیل مشکلات اقتصادی برای آنها ایجاد شده و می‌شود.

نوده فراهانی با بیان اینکه در صورت بسته نبودن مغازه‌ها در خیابان‌هایی که ناآرامی‌ها در آن رخ می‌دهد امکان تعرض و خسارت بیشتر وجود دارد، تاکید کرد: با عدم فروش محصولات در عصرها از سوی صنف‌های مختلف، این روند اقتصاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش، اقتصاد حاکم بر کسب‌وکارها را تامین می‌کند، تصریح کرد: با توجه به این وضعیت، کسبه و بازاری‌هایی که به طور مستقیم با شرایط خیابان در ارتباط نیستند، نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به طور قطع بر چرخه اقتصادی کشور تاثیر خواهد گذاشت.

رییس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: در چرخه اقتصادی تمام بخش‌ها به یکدیگر وابسته هستند و ایجاد خلل در یکی از بخش‌ها، حوزه‌های دیگر را نیز درگیر خواهد کرد، زیرا اصناف را باید به صورت مجموعه و نه فردی فعالیت می‌کنند.

وی با توجه به اغتشاشات اخیر گفت: واحدهای صنفی باید خود را بیمه کنند تا در صورت خسارت بتوانند بخشی از آسیب را به این ترتیب تامین کنند.

نظر شما