شناسهٔ خبر: 56514308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده بروجن: مشکلات زیرساختی شهرک الهیه برطرف شود

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی خواستار برطرف شدن مشکلات زیرساختی شهرک الیه این شهرستان شد و گفت: در تکمیل فاز اول و دوم این شهرک تسریع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجن ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیرقلی جعفری امروز در جلسه با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: زیرگذرهای اصلی جاده خوزستان در بروجن به دلیل عدم تکمیل آن‌ها، بسیار خطرآفرین هستند که امید است این زیرگذرها به همراه کمربند شمالی بروجن تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات شهرستان بروجن اشاره و با اظهار تاسف در خصوص ورزشگاه کارگران در شهر بروجن، خاطرنشان کرد: 10 سال پیش هزینه بالایی در خصوص ورزشگاه کارگران بروجن انجام گرفت، اما امروز رو به تخریب است و 8 هزار سکنه محله الهیه نمی‌توانند از آن استفاده کند، متاسفانه چمن و سالن‌های این ورزشگاه از بین رفته که باید این مسئله را جدی گرفت.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات شهرک الهیه، بیان داشت: متاسفانه در دولت قبل 8 سال توقف در خصوص زیرساخت‌های اصلی شهرک الهیه بوده است که باید امسال با تصمیمات صورت گرفته فاز اول و دوم این شهرک به پایان برسد و در مورد فاز سوم نیز تصمیمات گرفته شود.

وی با اشاره به کوی طلاب و سلیم، مطرح کرد: در کوی طلاب و سلیم مردم ساکن شدند اما هنوز کوچه و خیابان‌های آنان خاکی است که امید است با دستورات لازم این دو مجموعه از این وضعیت خارج شوند.

خیرین حمایت شوند

جعفری افزود: امروز بیشتر درمانگاه‌ها در این شهرستان توسط خیرین ساخته شده است، یک خیّر نیک اندیش ساخت مسکن 110 واحد کارگری را تماما برعهده گرفته و تا کنون 70 میلیارد تومان هزینه کرده است اما متاسفانه سنگ اندازی می‌کنند، در واقع شهرستان بروجن نگین خیری کشور است و باید با حمایت دولت انگیزه کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه گلزار شهدای 5 شهر شهرستان بروجن نیاز به بازسازی دارند، ادامه داد: شهرداری‌های شهرستان به جز شهر بروجن ضعیف هستند و نمی‌توانند روی پای خود بایستند که باید به آن‌ها کمک شود که متاسفانه به هیچ وجه به تعهدات داده شده در خصوص شهرداری‌های این شهرستان عمل نشده است.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: سرانه درآمد مردم استان چهارمحال و بختیاری از میانگین کشور 20 درصد پایین‌تر است، مهاجرت در این استان بسیار بالا است به گونه‌ای که در این 15 سال گذشته علیرغم نرخ زاد و ولد بالا در این استان، جمعیت تغییر زیادی نکرده چرا که اشتغال پایدار ایجاد نشده است که راهکار ایجاد زیرساخت است‌.

افزایش 33 درصدی آمار تصادفات برون‌شهری بروجن

فتاح کرمی فرماندار شهرستان بروجن نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرستان بروجن با قدمت 500 ساله است و لقب شایسته شهرستان نیک اندیشان را در بخش‌های فرهنگی، عمرانی و مسکن به خود اختصاص داده و بعد از قم دومین شهر پرورش حافظان قران کریم است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب محله الهیه بروجن، بیان داشت: با مانور در محله الهیه 800 کامیون نخاله‌های ساختمانی از فضاها و معابر شهری آن منطقه جمع آوری شد، عدم وجود مکان‌های فرهنگی، تجاری و فضای سبز مردم را آزار می‌دهد.

فرماندار شهرستان بروجن گفت: 40 درصد از بزرگراه‌های استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن است اما آمار تصادفات برون شهری از ابتدای امسال 33 درصد افزایش داشته که متاسفانه 25 درصد از کل فوتی‌های استان متعلق به این شهرستان است.

وی افزود: حدود 100 کیلومتر معابر شهری این شهرستان به دلیل عدم وجود کمربندی در شهرهای بروجن، گندمان، بلداجی، نقنه، فرادنبه و سفیددشت زیربار ترافیک تردد روزانه 30 هزار خودرو است لذا تامین منابع مالی مورد نیاز برای کمک به شهرداری‌ها برای حفظ زیرساخت‌های شهری حائز اهمیت است.

عدم احداث مسکن مهر در پایتخت گز ایران پس از 11 سال معطلی

فرماندار شهرستان بروجن تصریح کرد: تکمیل نیروی انسانی شهرداری‌ها، فرسودگی ماشین آلات آنها و رسیدگی به این مسئله، نیاز به ماشین آتش نشانی و کاهش شدید درآمد شهرداری‌های کوچک و نیاز حمایت مالی باید مورد توجه قرار گیرد.

کرمی در پایان خاطرنشان کرد: در تمام شهرهای شهرستان بروجن به غیر از شهر بلداجی که پایتخت گز ایران است، مسکن مهر فعال است. در شهر بلداجی علیرغم اینکه در سال 91 قراردادها با مالکین برای مسکن مهر انجام شد تا امروز پس از گذشت 11 سال هیچ کاری در این خصوص صورت نگرفته است که این نیاز به توجه و همراهی دارد.

انتهای پیام/7540/ن

نظر شما