شناسهٔ خبر: 56514093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با استقبال مردم شهر دُرچه

«خلیل دردمند» به آغوش خانواده بازگشت

حاجی بازدداشت شده پس از سه ماه اسارت در زندان های عربستان سعودی پس از آزادی، به شهر زادگاه خود «دُرچه» بازگشت و مورد استقبال مردم این شهر قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خمینی شهر، خلیل دردمند امروز پنج شنبه  در میان استقبال مردم و امام جمعه شهر دُرچه پس از 80 روز اسارت در زندان های عربستان سعودی  به شهر دُرچه  بازگشت.

این حاجی به دلیل انتشار عکس حاج قاسم در کنار کعبه ، در صفحه توییتر خود و درهنگام عزیمت به شهر مدینه توسط عربستان بازدداشت شد و این بازدداشت 80 روز طول کشید و در این مدت تلاش های بسیاری از سوی وزارت امورخارجه با توجه به قطع رابطه دیپلماتیک با کشورعربستان از طریق دو کشور عراق و عمان انجام شد.

 

مردم نیز با راه اندازی پویش های ملی آزادی خلیل دردمند در شبکه های اجتماعی اجازه ندادند، اسارت این حاجی در عربستان به فراموشی سپرده شود و آزادی وی را از وزیر امور خارجه ایران مطالبه می کردند.

سایت وزرات امور خارجه ایران در دهم مهرماه خبر از آزادی آخرین حاجی ایرانی دربند کشورعربستان داد که خبر آن را وزرای امور خارجه عراق و عمان به صورت جداگانه به  امیر عبداللهیان داده بودند.

دردمند دوشنبه یازدهم مهرماه از مسیر هوایی یکی از کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس وارد تهران شد و در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد استقبال جمعی از مسؤولان سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و وزارت امور خارجه قرار گرفت و با، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار به تشریح روند بازداشت وی در مسجدالحرام و بازپرسی‌ها و روزهای سختی سپری شده در این مدت، پرداخت.

خبرگزاری شبستان  در چهاردهم شهریور با عنوان  «خلیل دردمند»، همچنان دربند عربستان است به اسارت این حاجی و پویش آزادی وی پرداخته است./

پایان پیام/563

نظر شما