شناسهٔ خبر: 56513383 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

گرم کردن برای لورکوزن در دراگائو کار دست ایران داد

سردار آزمون جام جهانی قطر را از دست داد/ شوک پارگی ماهیچه مقابل چشم کی‌روش

در حالی‌که ظهر امروز اخبار اولیه از میزان مصدومیت سردار آزمون، حاکی از گذشتن خطر از سر مهاجم سرشناس تیم ملی بود، ساعتی قبل منابع رسمی باشگاه لورکوزن، زمان دوری گلزن تیم ملی از میادین را اعلام کردند تا اولین شوک به کی‌روش وارد شود.

صاحب‌خبر -

سردار آزمون طبق برآوردهای پزشکی، در مقطع برگزاری سه بازی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ هنوز از بند مصدومیت رهایی نیافته و به این ترتیب، این رقابت‌ها را از دست داده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ اولین ضربه بزرگ به تیم کارلوس کی‌روش وارد شد و سردار آزمون احتمال زیاد به لیست نهایی مسافران جام جهانی قطر نمی‌رسد‌.

مصدومیت ستاره تیم ملی فوتبال به احتمال فراوان، مانع از حضور وی در لیست یوزها خواهد شد. پیش از این، اللهیار صیادمنش، بازیکن باشگاه هال سیتی انگلیس هم بخاطر مصدومیت شدید، جام جهانی را از دست داده بود!

سردار آزمون جام جهانی قطر را ازدست داد/ شوک پارگی ماهیچه مقابل چشم کی‌روش

سردار در دیدار سه‌شنبه شب بایرلورکوزن مقابل پورتو در دور سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا روی نیمکت ورزشگاه دراگائو نشست و در حالی که کارلوس کی‌روش بازی را از نزدیک می دید، فرصتی برای بازی کردن پیدا نکرد. او البته با نظر سرمربی سوئیسی لورکوزن در نیمه دوم، آماده حضور در زمین می‌شد اما پارگی عضله و درد شدید باعث کنسل شدن جابجایی شد و سپس خبرهایی مبنی بر جدی بودن آسیب منتشر شد.

برخی منابع می‌گویند مهاجم تیم ملی پیش از این مسابقه دچار مصدومیت بود و به همین دلیل به میدان نرفت.

 

اطلاعیه رسمی لورکوزن و تایید دوری طولانی آزمون

باشگاه بایرلورکوزن در همین راستا، بیانیه‌ای منتشر کرد که به شرح زیر است:

«بایرلورکوزن مجبور است برای مدتی بدون سردار آزمون به کارش ادامه دهد. این مهاجم ایرانی به دلیل پارگی ماهیچه فیبر عضلانی ساق پای راست حین گرم کردن پیش از مسابقه دچار مصدومیت شد. زمان دوری آزمونِ ۲۷ ساله بین شش تا هشت هفته تخمین زده می‌شود.»

این در حالی است که تیم ملی ایران ۴۶ روز دیگر یعنی روز ۳۰ آبان در اولین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مقابل تیم ملی انگلیس صف‌آرایی می‌کند. به این ترتیب، می‌توان گفت که مهاجم ایرانی بایرلورکوزن ممکن است نتواند در مهمترین رویداد فوتبالی جهان به میدان برود.

او در بهترین حالت شاید بتواند در سومین بازی تیم ملی در قطر مقابل آمریکا یا در صورت صعود تیم ملی به مرحله حذفی، برای ایران بازی کند.

یقینا این بزرگترین شوک به تیم ملی در ادوار حضورش در جام جهانی است. در جام جهانی ۹۸ فرانسه، احمدرضا عابدزاده کاپیتان و ستاره بی‌چون و چرای تیم ملی به طرز معجزه آسایی به دومین مسابقه ایران رسید و مقابل آمریکا درخشید.

حالا خیلی‌ها رسیدن سردار آزمون به بازی آمریکا را معجزه‌ای در همان حد و سطح می‌دانند. کارشناسان امیدوارند با توان پزشکی کشور آلمان، آزمون بتواند این زمان دوری را کاهش دهد تا در سومین جام جهانی اش به میدان برود.

نظر شما