شناسهٔ خبر: 56512571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کردستان:

زمین‌های غیرقابل استفاده دستگاه‌ها در طرح مسکن ملی استفاده می‌شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: زمین‌هایی که دستگاه‌های دولتی در چند سال گذشته دریافت کرده و آن را بدون استفاده گذاشته‌اند، بزودی به منظور استفاده در طرح مسکن ملی، از آنها پس گرفته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان قروه اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی که طی سال‌های گذشته زمین دریافت کرده ولی هیچ استفاده‌ای از آن نکرده‌اند، ظرف یکی ۲ هفته آینده باید برای اجرای مسکن ملی این زمین ها را واگذار کنند.

وی سرعت در اجرای پروژه‌های مسکن ملی را ضروری دانست و افزود: در برخی شهرستان‌ها از جمله قروه، اجرای این طرح به تاخیر افتاده بود که با همت مسوولان مربوطه و معاونت عمرانی استانداری، موانع سر راه برداشته شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه نباید در ساخت واحدهای مسکن ملی فرقی بین متقاضیانی که همزمان وجه واریز کرده‌اند، وجود داشته باشد، گفت: زمین‌های مناسبی در محدوده شهر قروه برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

زارعی کوشا خواستار شفاف سازی در نحوه قرعه‌کشی برای جلوگیری از هر گونه ابهام شد و ادامه داد: در قروه تاکنون ثبت نام بیش از هفت هزار متقاضی انجام شده است.

وی تاکید کرد: اینکه در صورت ضرورت از زمین‌های با کاربری دولتی برای مسکن ملی استفاده کنیم، هیچ اشکالی ندارد و بسیار هم ارزشمند است اما با تغییر کاربری غیرمنطقی مقابله می‌کنیم و حساسیت فوق العاده‌ای نسبت به این قضیه داریم.

استاندار کردستان یادآور شد: بارها تاکید کرده‌ام که مجموعه دولت، کارگزاران و مدیران استان نسبت به تخصیص زمین مرغوب به مسکن ملی خساست به خرج ندهند.

داشتن نگاه جامع در بحث انتخاب زمین برای مسکن ملی، دیگر مطلبی بود که زارعی کوشا به آن اشاره کرد و گفت: دولت این طرح را به طور کلی به استان‌ها اعلام کرده و این وظیفه مدیران استانی است که آن را درست و مطلوب انجام دهند.

فرماندار قروه نیز در این نشست گفت: طرح مسکن ملی در این شهرستان خوب پیش رفته و اکنون ۷۲ واحد با پیشرفت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد در حال ساخت است و امیدواریم بقیه واحدها نیز در کمترین زمان ممکن احداث شود.

خلیل فعله‌گری با بیان اینکه بازنگری فنی برای اجرای طرح مسکن ملی در قروه انجام شد، افزود: در پنج نقطه شهر از جمله شهرک های دانش و فرهنگیان برای این مهم زمین در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کردستان هم در این نشست گفت: ۱۴ هزار و ۴۱۳ نفر برای دریافت مسکن ملی در شهرستان قروه ثبت نام و ۳۶۳ میلیارد ریال پرداخت کرده‌اند.

جهانگیر الیاسی با بیان اینکه در فاز ششم، هفت هزار و ۵۰۰ متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ترکیبی از اراضی ملی و تعاونی‌ها برای ساخت مسکن ملی در شهرستان قروه در نظر گرفته شده است.

بعد از این جلسه، آیین کلنگ زنی پروژه ۷۱۲ واحدی مسکن ملی قروه با حضور استاندار کردستان برگزار شد.

نظر شما