شناسهٔ خبر: 56510997 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وعده‌هایمان به شهروندان واقع‌بینانه باشد

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای توسعه شبکه مترو باید واقع‌گرایانه به ظرفیت فعلی ساخت خطوط جدید نگاه کنیم و وعده‌هایمان به شهروندان واقع‌بینانه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری‌هاشمی با بیان اینکه خرید اتوبوس و واگن مترو، لازم است اما وخامت وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت به حدی است که نمی‌توان دست نگه داشت تا فرایند زمان‌بر تحقق برنامه‌های خرید ناوگان اتوبوسی و ریلی به نتیجه برسد، اظهار کرد: به عنوان مثال از زمان عملیاتی شدن قرارداد ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن حداقل دو سال زمان لازم است تا نخستین سری از واگن‌های جدید وارد خطوط مترو شود و این در شرایطی است که چشم‌انداز روشنی برای عملیاتی شدن این موضوع نمی‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های دوم تا چهارم مدیریت شهری، ۲۲۰ کیلومتر خط مترو طی ۱۲ سال ساخته و به عبارتی، به طور میانگین سالانه ۱۸ کیلومتر خط جدید به خطوط ریلی اضافه شد، ادامه داد: برای توسعه شبکه مترو، باید واقع‌گرایانه به ظرفیت فعلی ساخت خطوط جدید نگاه کنیم و وعده‌هایمان به شهروندان واقع‌بینانه باشد و توجه داشته باشیم که پیمانکاران مترو، در مجموع چهار دستگاه حفار تونل (TBM) در اختیار دارند و هر یک از این دستگاه‌ها در صورت فعالیت تمام‌وقت، روزانه می‌تواند ۱۰ تا تا ۱۵ متر تونل حفر کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بهترین حالت اگر مجموع چهار دستگاه TBM با هم بتوانند فعالیت کنند، هر سال می‌توان همان رکورد ١٨ کیلومتر را تکرار کرد و با در نظر گرفتن یک ایستگاه و یک رام قطار به ازای هر کیلومتر خط مترو، باید هر ساله منابع مالی معادل ٢۷ هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص یابد که با توجه به شرایط فعلی، دور از واقعیت و غیرممکن است.

نظر شما