شناسهٔ خبر: 56508207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی اعلام کرد؛

حضور مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان در روستاهای خراسان رضوی

مشهد ـ مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته ملی کودک مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و روستاها حضور خواهند یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم زره ساز ظهر پنجشنبه در خصوص ویژه برنامه‌های هفته و روز جهانی کودک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازگشایی مرکز فرهنگی هنری تربت حیدریه، فعالیت تماشاخانه سیار در جاهایی که مراکز ثابت وجود ندارد، حضور مراکز سیار کانون در مناطق محروم و روستاها، برگزاری نمایشگاه هنری آثار اعضای کانون در موزه بزرگ خراسان؛ برگزاری نشست‌های علمی، برگزاری شورای مشورتی اعضا با مسئولین استان، برگزاری کارگاه‌های تخصصی حوزه کودک و نوجوان، آشنایی اعضا با شرکت‌های دانش‌بنیان و بازدید از این شرکت‌ها، پخش هفت فیلم به صورت رایگان در فضای مجازی بخشی از فعالیت‌های کانون در هفته ملی کودک است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با اشاره به تقارن و همزمانی آغاز سال تحصیلی و هفته ملی کودک با مناسبت‌هایی همچون دهه پایانی ماه صفر و برپایی مراسم عزاداری امام مهربانی و هفته وحدت به عنوان عوامل هویت ساز دینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به عنوان عامل هویت ساز انقلابی بر خاص بودن مهر امسال تاکید کرد و آن را نقطه عطفی در هویت سازی دینی انقلابی برای نسل امروز دانست.

وی ادامه داد: هفته ملی کودک بهانه‌ای است برای اینکه توجه مسئولان، رسانه و جامعه به حوزه کودک معطوف شود، این هفته می‌تواند تلنگری برای مردم باشد تا به حوزه کودک توجه بیشتری داشته باشند، مسئولان، مردم جامعه و همه مسئولیت داریم، معطوف کردن توجه آحاد جامعه نسبت به مسائل و نیازهای کودکان جز اهداف اصلی هفته ملی کودک است.

زره ساز با ارائه شیوه نامه هفته ملی و روز جهانی کودک در سال جاری از آغاز به کار دبیرخانه هفته ملی کودک در کانون استان اشاره کرد و گفت: کانون به عنوان متولی این حوزه بر آن است تا با استفاده از ابزارها و هم‌افزایی سایر دستگاه‌های مرتبط، امسال هفته ملی کودک را باشکوه‌تر از سنوات گذشته برگزار کند و به همین منظور شورای سیاست گزاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط بصورت رسمی آغاز به‌کار نموده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با اشاره به ضرورت وجود بخش علمی به عنوان پایه‌های اصلی دبیرخانه به روزشمار هفته ملی کودک اشاره کرد و نقش دستگاه‌های مختلف در برگزاری برنامه‌های متناسب با روزشمار را نقطه‌ی آغاز این هم افزایی دانست.

وی با تبیین و تشریح محورها و فرآیند اجرای برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک به نیازهای خاص این قشر که مورد توجه کانون می‌باشد اشاره کرد و گفت: بخش ویژه بازی و سرگرمی جز جدایی ناپذیر مراکز فرهنگی هنری است و کانون استان امسال در تجربه‌ی موفق کافه بازی در مراکز توانست بازی و سرگرمی را به عنوان یک فعالیت خانوادگی مورد توجه ویژه قرار دهد.

زره ساز با اشاره به گزارش فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ به راه اندازی تماشاخانه سیار و تجربه اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در مناطق و نواحی مختلف کم‌برخوردار و حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: همکاری‌های خوبی در سال گذشته بین دانشگاه علوم پزشکی، آستان قدس، آموزش و پرورش و بهزیستی اتفاق افتاد که منشأ برنامه‌های زیبایی شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی افزود: هفته ملی کودک سال ۱۴۰۱ با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوعی برای این ایام پیش‌بینی شده است، در این هفته با همکاری و مشارکت سازمان‌های مختلف ویژه برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

وی در اعلام برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک ادامه داد: در روز ملی کودک مراکز به صورت رایگان عضو خواهند پذیرفت و ویژه برنامه‌های هدفمند، آموزنده و پرنشاط در مراکز فرهنگی و هنری به صورت رایگان در طول هفته اجرا خواهد شد.

زره ساز با اشاره به زور شمار هفته ملی کودک، اظهار کرد: ۱۶ مهر کودک، صلح، بازی و نشاط، ۱۷ مهر کودک، حقوق اجتماعی، آموزش، امنیت و سلامت، ۱۸ مهر کودک، رسانه، فناوری‌های نوین، ۱۹ مهر کودک، هویت ملی، نام‌آوران و قهرمانان ملی، ۲۰ مهر کودک، کتاب، ادبیات، خلاقیت هنری، ۲۱ مهر کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری و ۲۲ مهر کودک، خانواده، اخلاق و مهرورزی نامگذری شده است.

گفتنی است هفته ملی و روز جهانی کودک از ۱۶ لغایت ۲۲ مهرماه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان بصورت همزمان برگزار می‌شود.

نظر شما