شناسهٔ خبر: 56508041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار زنجان: حوزه گردشگری زنجان مغفول مانده است

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های استانی توجه به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است گفت: این حوزه بسیار مغفول مانده است که برای جبران عقب ماندگی‌ها در این بخش باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز پنجشنبه در اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی استان با بیان اینکه در مقایسه با استان‌های دیگر در حوزه گردشگری عقب ماندگی هایی داریم که باید تلاش بیشتری انجام گیرد، افزود: در کشورهای دیگر از کوچکترین فرصت و شرفیت در این حوزه بیشترین استفاده و بهره داری انجام می‌شود.
وی بیان اینکه یادآوری معماری و شهرسازی گذشته حس زندگی بسیار ملموس تری به انسان می دهد، ادامه داد: این موضوع نشان می دهد، مواردی را که آزموده ایم به کار نگرفته ایم.
افشارچی با اشاره به اینکه برگزاری عزاداری های زنجانی ها در روزهای خاص محرم تفاوت هایی با دیگر نقاط کشور دارد، اظهار داشت: این آیین ها انسجام خاص و عمیقی به مردم شهر می دهد و بیانگر آن است که روش های آزموده بهتر از روش های ناآزموده است و نباید فقط با تقلید در دام آنها افتاد.
وی با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی وظیفه خاصی داریم و در این حوزه باید نگاه فرهنگی و اقتصادی حاکم باشد، افزود: انتظار بر این است که این مساله مهم را برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم، و داشته ها و آزموده هایمان را برای این نسل آموزش دهیم.
افشارچی با اشاره به اینکه موزه نیز برای شناساندن فرهنگ استان اهمیت دارد و این مهم می تواند در دبیرستان "شریعتی" شهر زنجان دایر شود، اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی در گسست نسلی این است که اغلب جوانان و نوجوانان آشنایی چندانی با میراث فرهنگی ندارند.
استاندار زنجان با بیان اینکه در زمان حاضر مشکل منطقه گاوازنگ در حال برطرف شدن است، گفت: طبق برنامه ریزی ها تلاش می کنیم که با همکاری شهرداری اقدامات موثری را در این خصوص مورد توجه قرار دهیم.
وی با بیان اینکه شعار "زنجان میزبان مهربان" از سوی میراث فرهنگی استان اعلام شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون در حوزه اقتصادی اطلس سرمایه گذاری استان در حال تدوین است که ابعاد مختلف را در بر می گیرد و با هدف جذب سرمایه گذار و افزایش تولید ناخالص داخلی تهیه می‌شود.
افشارچی با اشاره به اینکه با تکمیل پروژه سبزه میدان شهر زنجان می توان به اتفاقات خوبی امیدوار بود، افزود: آثار تاریخی محدوده این پروژه بصورت منسجم و شیک، دیده شده که بخشی از پروژه تا پایان امسال به اتمام می رسد.
وی با اشاره به اینکه تمرکز بر گنبد سلطانیه نیز مورد توجه دستگاه متولی قرار گیرد، اضافه کرد: معرفی ظرفیت های گردشگری استان توسعه دیگر بخش‌ها را به دنبال دارد و از طرفی کمبود هتل در زنجان به خوبی احساس می‌شود و باید نسبت به این مشکل برنامه ریزی های و اقدام کرد.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: دستگاههای متولی امر به ویژه میراث فرهنگی اولویت های خود را ارایه کند و از همه مهمتر گردشگری بیش از گذشته مورد توجه باشد.

نظر شما