شناسهٔ خبر: 56507607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خواهران بسیجی خراسان‌جنوبی قله کلچال را فتح کردند

خواهران بسیجی عضو گردان‌های کوثر سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی قله کلکچال تهران را درنوردیدند.

صاحب‌خبر -

سعیده بی‌نوایی مسئول ورزش بانوان بسیجی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در راستای گرامیداشت حماسه ۸ سال دفاع مقدس، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، تقویت سلامتی جسمانی و فعالیت‌های ورزشی نخستین صعود خواهران بسیجی خراسان‌جنوبی عضو گردان‌های کوثر سپاه انصارالرضا(ع) استان به قله توچال(کلکچال) تهران انجام شد.

وی افزود: در صعود سراسری قریب بر ٢۰۰ نفر از بسیجیان خواهر استانهای کشور از خراسان‌جنوبی《فاطمه عبدالهی از شهر دیهوک طبس و زهره ناصری از شهرستان درمیان》 شرکت داشتند و در جهت ارتقای آمادگی جسمانی، بالا بردن توان رزمی و آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدید با روحیه جهادی و استکبار‌ستیزی بار دیگر بر بلندای قله‌های افتخار ایستادند.

مسئول ورزش بانوان بسیجی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی تصریح کرد: خواهران‌ بسیجی منتخب گردان های کوثر سپاه های استانی کل کشور قله ۴۰۰۰ متری توچال(کلکچال) را از مسیر اصلی اردوگاه روح الله واقع در ارتفاعات شمال تهران را  فتح و پرچم جمهوری اسلامی را نیز با میزبانی سپاه حضرت محمدرسول‌الله(ص) برافراشتند.

بی‌نوایی یادآور شد: صعود خواهران بسیجی خراسان‌جنوبی به قله توچال تهران با هدف حضور مقتدرانه بسیج در فعالیت‌های اجتماعی و عملیات‌های امداد و نجات کوهستان، گسترش‌فنون حرفه‌ای و تخصصی کوهنوردی در گردان‌های بسیج، کمک به توسعه کمی و کیفی ورزش همگانی و استمرار حضور بسیج در صحنه‌های ورزش کشور و ایجاد زمینه مناسب جهت حفظ و انسجام بسیجیان می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: صعود به قله توچال(کلکچال) تهران به منظور تبین و اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی ) در رابطه با کوهپیمایی که می‌فرمایند:"وقتی می‌بینم خانم هایی با چادر مشگی به کوه می آیند بسیار خرسند می شوم." صورت گرفته است.

 گفتنی‌ است؛ در این اردوی ورزشی و صعودهای صخره ‌نوردی بانوان بسیجی عضو گردانهای کوثر سپاه استان های کشور، همه اهداف تعیین شده در برنامه از جمله ارتقا توان نیروها ، آشنایی با جغرافیای منطقه و حرکت در کوهستان به طور کامل اجرا شده است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

نظر شما