شناسهٔ خبر: 56507170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خرید تضمینی بیش از ۱۵۰۰ تُن گندم

مدیر اداره تعاون روستایی شیروان گفت: امسال تعاون روستایی این شهرستان هزار و ۵۳۴ تُن خرید تضمینی گندم انجام داد.

صاحب‌خبر -

«صادق شجاعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: امسال سه مرکز خرید گندم در این شهرستان مبادرت به خرید تضمینی گندم کرد و ۱۲ شهریورماه جاری پایان تحویل این محصول استراتژیک بود و هزار و 534 تُن خرید تضمینی گندم انجام شد.

 

مدیر اداره تعاون روستایی شیروان عنوان کرد: امسال قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم، ۱۱۵ هزار ریال اعلام شد و مرکز خرید تعاون روستایی شیروان امسال ۳۰ برابر سال گذشته گندم تحویل گرفت.

 

شجاعی خاطرنشان کرد: کشاورزان این شهرستان در سال زراعی جاری ۳۰ هزار تُن گندم برداشت کردند که ۱۰ هزار تُن معادل ۳۳ درصد این محصول را به دولت تحویل ندادند که احتمال افزایش قیمت گندم، استفاده از بذر در کشت پاییزه و استفاده برای خوراک دام از عواملی است که کشاورزان مایل به فروش تضمینی گندم به دولت نشدند.

 

وی بیان کرد: خشکسالی و کاهش بارندگی در سال های اخیر باعث کاهش تولید بذر غلات در استان شده و بر اساس آمار سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی؛ سالانه در حدود ۲۵ هزار تُن بذر اصلاح شده مورد نیاز استان است ولی جهاد کشاورزی توانایی تامین ۶ تا هشت هزار تُن را دارد، بنابراین کشاورزان بخشی از گندم برداشتی را به عنوان بذر ذخیره می کنند.

 

وی اضافه کرد: امسال ۴۰ هزار تُن گندم از سطح اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شد و در مقایسه با سال گذشته که ۲۳ هزار تُن تولید شده بود حدود ۵۰ درصد افزایش یافت.

 

مدیر اداره تعاون روستایی شیروان بیان کرد: در سال زراعی گذشته ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار غلات پاییزه در اراضی کشاورزی شهرستان کشت شد که از این میزان کشت، ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آبی و ۲۱ هزار هکتار دیم است.

 

 

پایان پیام/641

نظر شما