شناسهٔ خبر: 56506782 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

از واتس‌ اپ دوری کنید! | ‏حمله مجدد موسس تلگرام به پیامرسان رقیب

هکرها می‌توانند به همه چیز در گوشی‌های کاربران واتس‌اپ دسترسی کامل داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، پاول دورف موسس پیامرسان تلگرام در کانال رسمی خود با  نوشتن مطلب بالا افزود: «این امر از طریق یک مشکل امنیتی که توسط خود واتس‌اپ در هفته گذشته فاش شد امکان‌پذیر است. تنها کاری که یک هکر برای کنترل گوشی شما باید انجام می‌داد این بود که یک ویدیوی مخرب برای شما بفرستد یا با شما در واتس‌اپ تماس تصویری برقرار کند.»

او در ادامه نوشت: «احتمالا فکر می‌کنید، بله، اما اگر واتس‌اپ را به آخرین نسخه به‌روز کنم، در امان هستم، درست است؟ اما نه واقعا.»

دورف می‌گوید: «یک مشکل امنیتی واتس‌اپ دقیقاً مانند این مورد در سال ۲۰۱۸ کشف شد، سپس دیگری در سال ۲۰۱۹ و یکی دیگر در سال ۲۰۲۰ و بله در سال ۲۰۱۷ و قبل از آن در سال ۲۰۱۶؛ واتس‌اپ اصلا رمزگذاری نداشت.»

او افزود: «هر سال، ما در مورد مشکلی در واتس‌اپ یاد می‌گیریم که همه چیز را در دستگاه‌های کاربران آنها در معرض خطر قرار می‌دهد. این بدان معناست که تقریباً مطمئن هستیم که یک نقص امنیتی جدید قبلا در آنجا وجود دارد. چنین مسائلی به سختی اتفاقی هستند.»

بیشتر بخوانید:

مدیر تلگرام نوشت: «اگر واتس اپ را روی تلفن خود نصب کرده باشید، تمام اطلاعات شما از هر برنامه روی دستگاه شما قابل دسترسی است. من اینجا به مردم فشار نمی‌آورم که به تلگرام بروند. با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال و بیش از ۲ میلیون ثبت‌نام روزانه، تلگرام نیازی به تبلیغات اضافی ندارد. می‌توانید از هر برنامه پیام‌رسانی که دوست دارید استفاده کنید، اما از واتس‌اپ دوری کنید؛ اکنون ۱۳ سالی می‌شود که یک ابزار نظارتی است.»

نظر شما