شناسهٔ خبر: 56506633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محوریت برنامه‌های هفته وحدت با قومیت‌های ساکن گلستان است

گرگان - ایرنا - معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان این استان را پرچم‌دار وحدت شیعه و سنی در کشور دانست و گفت: محوریت برنامه‌های بزرگداشت هفته وحدت با قومیت‌های ساکن گلستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حامد ملاحسنی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهارداشت: برای هفته وحدت برگزاری جشن های "ما امت پیامبر رحمت هستیم" با توزیع ۴۰ هزار بسته فرهنگی منطبق با آموزه های وحدت آفرین در گلستان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: همچنین در این هفته ایستگاه های مردمی در خیابان و برخی مراکز مذهبی شیعه و سنی در گنبدکاووس، رامیان، گرگان، آق قلا و گمیشان برگزار می شود که علاوه بر پذیرایی ، بسته های فرهنگی و آموزشی بین رهگذران و آحاد مردم توزیع خواهد شد .

 معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان افزود: به مناسبت بزرگداشت هفته وحدت ۲ برنامه متمرکز تحت عنوان " نشاط و بصیرت مهدوی"  در گرگان و گنبد پیش بینی شده که برای میزبانی از حدود ۳ هزار نفر از مردم برنامه ریزی های لازم انجام شده است .

دبیر ستاد ساماندهی جوانان گلستان ادامه داد : مکان و زمان دقیق این جشن ها پس از نظر نهایی شورای تامین مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد و بر اساس برنامه بیشتر مدعوین این برنامه به جوانان دهه ۸۰ اختصاص داده شده است.

وی افزود : اجرای سرودهای آیینی اهل سنت و ترکمن ها ، حضور هنرمندان و خوانندگان مطرح و کمدین های برجسته کشور از جمله برنامه های پیش‌بینی شده برای این جشن ها است .

ملاحسنی گفت : بر اساس برنامه ریزی انجام شده در همه شهرهای استان با همکاری آموزش و پرورش شاهد برگزاری جشن های  هفته وحدت هستیم و با حمایت جوانان عضو سازمان های مردم نهاد در تعدادی از مصلی های شیعه و سنی گلستان هم برنامه های ویژه ای برای بزرگداشت هفته وحدت در نظر گرفته شده است .

وی همچنین گفت : با هدف  تقویت هویت ملی  و مذهبی جوانان در نظر داریم از برنامه های سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه جوانان در بخش تقویت معارف  و مبانی اسلامی  حمایت مالی کنیم که در این راستا تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال از سمن ها حمایت مالی خواهد شد .

نظر شما