شناسهٔ خبر: 56505790 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معرفی «تاکایف» به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان

شبکه ملی داوطلبان و اتحاد مدنی قزاقستان «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور فعلی این کشور را به عنوان نامزد انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری معرفی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، شبکه ملی داوطلبان قزاقستان و اتحاد مدنی این کشور ابتکار عملی را برای معرفی «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور فعلی قزاقستان به عنوان نامزد انتخابات زودهنگام اجرا کرد.

در شبکه ملی داوطلبان قزاقستان آمده است: ما در حال برگزاری نشست عمومی شبکه ملی داوطلبان هستیم که در آن می‌خواهیم  به نمایندگی از همه سازمان‌های داوطلب که بخشی از شبکه ما هستند، رئیس جمهور فعلی قزاقستان را به عنوان نامزد انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور معرفی کنیم.

«ویرا کیم» رئیس سازمان مذکور، حمایت از کاندیدای رئیس جمهور فعلی را برای «اصلاحات گسترده» در حال انجام در این کشور ضروری عنوان کرد.

گفتنی است که 26 عضو این سازمان به نامزدی رئیس جمهوری فعلی قزاقستان به عنوان کاندید انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری رای مثبت دادند.

تاکایف در 21 سپتامبر فرمانی را مبنی بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور امضا کرد. پیش از این با ابتکار تاکایف اصلاحات گسترده‌ای در قانون اساسی اجرا شد که بنابر آن، رئیس جمهور در این کشور برای 7 سال و تنها برای یک دوره انتخاب می‌شود.

تاکنون 3 نفر دیگر داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان شده‌اند که «میرام کاژیکین» اقتصاددان از اتحادیه کارگران قزاقستان با نام «امانت»، «ژیگولی دیرابایف» حزب میهنی دموکراتیک خلق «اویل» و «نورلان اوسبایف» نامزد حزب سوسیال دموکرات ملی، از آن جمله هستند.

روند معرفی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در قزاقستان 23 سپتامبر آغاز شد. داوطلبان کرسی ریاست جمهوری باید حداقل 118.2 هزار امضا مورد اعتماد جمع آوری کنند. 

تبلیغات انتخاباتی 21 اکتبر آغاز می‌شود و تا 18 نوامبر ادامه خواهد داشت. 19 نوامبر روز سکوت است. 

جمع‌بندی نتایج اولیه از 21 تا 27 نوامبر انجام خواهد شد و در تاریخ 27 نوامبر رئیس جمهور منتخب طبق نتایج شمارش آرا شروع به کار خواهد کرد.

پایان پیام/

نظر شما