شناسهٔ خبر: 56505581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر حوزه‌های علمیه کشور؛

ایستادن پای پرچم کشور، افتخار ملت ایران است

بندرعباس - ایرنا - مدیر حوزه‌های علمیه کشور و عضو شورای نگهبان گفت: افتخار ملت ایران این است که پای این پرچم ایستاده‌اند و کور خوانده‌اند کسانی که دل به فتنه‌ها بسته‌اند و باید بدانند که ایران، اسلام و انقلاب، قوی و مستحکم خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از ساختمان حوزه علمیه سندرک هرمزگان اظهار داشت: حوزه‌های علمیه هر کجا که باشند باید در کنار مردم و در خدمت توسعه و پاسخگوی توسعه باشد و طرح‌های حوزه نیز ان‌شاالله در همین مسیر قرار دارد و در همین راستا حوزه دارای برنامه جدید پنج ساله بوده و افزون‌بر هزار طرح و ۱۰۰ طرح بزرگ و تحولی در کشور اجرا خواهد شد و امسال همه استان‌ها نیز دارای برنامه‌های پنج ساله می‌شوند.
آیت الله اعرافی همچنین اشاره کرد: در جهان تشریع همه پیامبران مقدمه حضور پیامبر گرامی اسلام(ص) است و او بالای منبری است که همه پیامبران پایین درس وی نشسته‌اند و وجود پیامبر بود که عالم را متحول کرد و در عصری که رسانه و ابزاری برای انتقال پیام نبود پرچم‌های اسلام در همه اقالیم عالم به اهتزاز درآمد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان‌کرد: معارف ناب قرآن و عقلانیت و حکمت اسلام بود که به عنوان یک گنج جدید باعث شد اسلام در بسیاری از ممالک گسترش پیدا کند و نورانیت و حقانیت این معارف بدون وجود رسانه‌های امروزی عالم گیر شد.
وی ادامه داد: همان نورانیت، همان فروغ و درخشش و بلکه بیش از آن امروز معارف اسلامی به برکت انقلاب دارد و خریدارن زیادی هم پای آن در خارج از کشور ایستاده‌اند و به لطف حق چراغ حق پایان نمی‌پذیرد.
آیت الله اعرافی اخلاق پیامبر(ص) را عامل دوم انتشار سریع اسلام دانست و گفت: پیامبر در هر مسئله‌ای یک نسخه بسیار زیبا از اخلاق و ارزش‌های الهی است.
پیامبر اسلام (ص) به زنان شخصیت بخشید
عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان‌کرد: پیامبر (ص) به زنان شخصیت بخشید و زنان ما می‌دانند که شخصیت آن‌ها همان راهی است که نظام اسلامی پایه‌ریزی کرده‌است چنانچه امروز بیش از ۹۰ درصد دختران ما تحصیل می‌کنند و ۶۰ درصد دانشگاه‌ها در اختیار دختران است.
آیت الله اعرافی تاکیدکرد: حوزه نهادی است که بیش از هزار سال پیشینه سرشار از علم، دانش، حکمت، فلسفه و حتی علوم طبیعی و ریاضی و علوم بشری دارد و بدان افتخار می‌کند و همه آن را برای خدا و مردم می‌خواهد و کنشگر قوی سیاسی و اجتماعی به نفع مردم، اخلاق و معنویت بوده است.
وی ادامه داد: هجوم مغول به جهان اسلام، سرآغاز فروپاشی تمدن منطقه شرق بود و همه بنیان‌های علمی و فرهنگی منطقه را فروریخت اما با تلاش علامه حلی، خواجه نصیر طوسی و علمای بزرگی که در همین حجره‌های علمیه درس خوانده بودند دستگاه مغول را مبدل به یک دستگاه علمی و فرهنگی کردند و این معجزه حوزه‌ها بود.
مدیر حوزه علمیه کشور خاطرنشان‌کرد: در عصر صفویه علمای شیعه بودند که حاکمیت صفویه را فرهنگی و علمی کردند و امروز ما امتداد صفویه هستیم و پایه این شکوفایی را بزرگانی چون شیخ بهایی و علامه مجلسی پایه‌ریزی کردند.
آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: حوزه باید این راه نورانی را بپیماید و این مدرسه باید به شبکه نورانی امامت که اینچنین تحول آفرین است متصل شود.

نظر شما