شناسهٔ خبر: 56505568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت گاز گیلان خبر داد

کاهش ۴ درصدی مصرف گاز طبیعی در گیلان

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری شاهد مصرف بیش از سه میلیارد مترمکعب گاز در استان گیلان بودیم، گفت: این میزان مصرف نشان دهنده کاهش چهار درصدی است.

صاحب‌خبر -

عیسی جمال نیکویی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه مشترکین گاز طبیعی در استان گیلان در شش ماهه نخست سال جاری سه میلیارد و ۱۹۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده اند، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود چهار درصد کاهش یافته است.

وی درخصوص مصرف گاز در بخش خانگی گفت: مشترکین خانگی در بهار و تابستان امسال ۷۶۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان یکی از علل اصلی افزایش مصرف گاز در حوزه خانگی را جذب بیش از ۴۰ هزار مشترک جدید در یک سال گذشته عنوان کرد و متذکر شد: مدیریت مصرف گاز توسط خانوارهای گیلانی، موجب انتقال گاز به بخش های تجاری و صنعتی و به تبع آن رونق اقتصادی بیشتر استان خواهد شد.

جمال نیکویی همچنین از مصرف یک میلیارد و ۷۸۱ میلیون مترمکعب گاز در شش ماه نخست سال جاری در بخش نیروگاهی استان خبر داد.

وی از تحویل ۳۷۱ میلیون مترمکعب گاز به بخش صنعتی، ۹۰ میلیون مترمکعب گاز به بخش تجاری و ۱۸۰ میلیون مترمکعب گاز به ایستگاه های CNG استان خبر داد و اظهار کرد: مصرف گاز در این بخش ها مجموعا ۲۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان، با اشاره به شروع فصل سرد سال از همه مشترکین گاز درخواست کرد تا با مدیریت مصرف گاز، ضمن کاهش هزینه های خانوار، شرایط را برای توزیع پایدار گاز برای تمام نقاط استان فراهم کنند.

انتهای پیام

نظر شما