شناسهٔ خبر: 56505493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان قزوین

دستگاه قضایی با عناصر و مسببان اصلی اغتشاشات با قاطعیت برخورد می‌کند

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه امنیت خط قرمز دستگاه قضایی است،گفت: با عناصر و مسببان اصلی اغتشاشات و ناآرامی های اخیر با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی روز پنجشنبه در دیدار با چند تن از آسیب دیدگان حوادث و ناآرامی های اخیر که به همراه فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) و فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین انجام شد،افزود: طی روزهای اخیر افراد فریب خورده و اغتشاشگر بدون هیچ انگیزه مشخص و عامدانه در خیابان ها دست به آشوب زدند و امنیت مردم را خدشه دار و به مقدسات جامعه اهانت کردند و اعتقادات، فرهنگ، جان و مال شهروندان را نادیده گرفتند و این جای بسی تاسف دارد.

وی افزود: افرادی که مخل امنیت هستند و به اموال عمومی و شخصی تعرض می کنند و مورد تخریب و تحریق قرار می دهند، در واقع به همه افراد جامعه ظلم و ستم می‌کنند و اینگونه اقدامات به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست.

مقام ارشد قضایی استان قزوین در ادامه گفت: این افراد حتی اصول انسانی را نیز زیر پا گذاشتند و به حافظان نظم و امنیت جامعه تعدی کرده و مورد ضرب و شتم شدید و ناجوانمردانه قرار دادند بنابراین دستگاه قضایی با عناصر و مسببان اصلی و سرکرده و محرک اغتشاشات با قاطعیت تمام برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این دیدار گفت: متاسفانه افراد فریب خورده و معاندین خارج نشین نظام، صحنه اعتراضات را به اغتشاشات تبدیل کردند و اموال عمومی و شخصی مردم را در معرض تخریب قرار دادند و به نیروهای حافظ امنیت نیز رحم نکردند.  

حسین رجبی در ادامه اظهار داشت: در حوادث و ناآرامی های اخیر ۱۹۸ نفر از حافظان نظم و امنیت، متأسفانه مجروح و دچار آسیب دیدگی شدند و اغتشاشگران نشان دادند که هدفی جز ناامن کردند فضای جامعه ندارند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: امنیت خط قرمز دستگاه قضایی است و قطعاً در این راستا از حافظان نظم و امنیت نیز تمام قد حمایت خواهیم کرد و ضمن برخورد توام با رافت اسلامی با افراد کم گناه و بی گناه، با عناصر اصلی و مسببین اغتشاشات در خیابان ها و فضای مجازی بدون اغماض برخورد خواهیم کرد و احکام بازدارنده نسبت به آنها صادر خواهد شد.

در این دیدارها مسئولان قضایی استان قزوین ضمن آرزوی سلامتی برای آسیب دیدگان و مجروحان، از زحمات و تلاش های آنها در راستای حفظ نظم و امنیت جامعه تقدیر کردند.

نظر شما