شناسهٔ خبر: 56505491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد مدیران را برای برگزاری همایش ایران شناسی فراخواند

یاسوج - ایرنا- معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از مدیران ادارات این استان خواست تا مشارکت مناسب را برای برگزاری همایش ایران‌شناسی که قرار است آبان ماه جاری به میزبانی یاسوج برگزار شود ، داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه  و بویراحمد سید جواد هاشمی‌مهر در نشست تجلیل از فعالان میراث فرهنگی گفت: چهارمین همایش ایران‌شناسی ۱۰ آبان به میزبانی شهر یاسوج برگزار می‌شود که ظرفیت خوبی برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی را فرصت مناسبی برای استان دانست و عنوان کرد: همه دستگاه‌ها مشارکت کنند تا سابقه تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری استان معرفی شود.

وی با بیان اینکه ۲هزار و ۷۰۰ اثر میراث تاریخی استان به ثبت رسیده عنوان کرد: صنعت گردشگری یکی از مهمترین و اقتصادی‌ترین صنایعی است که در دنیا با سایر حوزه‌ها در حال رقابت است لذا با توجه به اشتغالزایی خوب این صنعت از همه فرصت‌ها برای معرفی استان به گردشگران داخلی و خارجی استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حوزه صنایع دستی،کارهای زیادی توسط هنرمندان خلق شده است ضمن اینکه صنایع دستی که در گذشته وجود داشته احیا و بازارچه صنایع دستی برای فروش محصولات احداث شود.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی و فرهنگی استان در معرض تهدید و خطر نابودی هستند، گفت: امکانات دولتی‌ها برای حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی محدود است که از ظرفیت مردمی برای جلوگیری از تعرض به آثار تاریخی و فرهنگی استفاده شود.

گفتنی است در پایان این برنامه از کارت ضابطین در حوزه میراث فرهنگی رونمایی و از فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان تجلیل شد.

نظر شما