شناسهٔ خبر: 56505434 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تکرار آزمایش موشکی کره شمالی

باشگاه خبرنگاران

پیونگ یانگ برای دومین بار در ۲ روز گذشته یک موشک بالستیک به سمت دریا شلیک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد همسایه شمالی این کشور بار دیگر در آزمایشی موشکی، یک پرتابه بالستیک دیگر به سمت دریای شرقی ژاپن شلیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، دفتر نخست‌وزیری دولت ژاپن اعلام کرده است که این موشک بالستیک نیز مانند آزمایش موشکی ۲ شب قبل پیونگ یانگ، از آسمان این کشور عبور کرده و در اقیانوس آرام افتاده است.

همزمان ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که تعداد پرتابه‌های شلیک‌شده کره شمالی، ۲ فروند موشک بالستیک کوتاه‌برد بوده‌اند.

کره شمالی روز سه‌شنبه گذشته نیز یک پرتابه را در استان شمالی خود یعنی «جاگانگ» (Jagang) شلیک کرد. این موشک حدود ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بر فراز ژاپن پرواز کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد.

ارتش کره جنوبی پس از این‌که موشکی که روز سه‌شنبه در جریان رزمایشی پرتاب کرد، دچار نقص شد و به زمین سقوط کرد، در بیانیه‌ای عذرخواهی خود را ارائه کرد. این پرتاب در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی در همان روز انجام شده است.

ارتش کره جنوبی ساعاتی پس از آن که کاربران اینترنتی ویدئوهایی را منتشر کردند که این خطا در آزمایش را نشان می‌دهد، به آن اعتراف و اعلام کرد که در حال بررسی علت «پرواز غیرعادی» این موشک است.

نظر شما