شناسهٔ خبر: 56505417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

حمایت بیش از سه چهارم آمریکایی‌ها از مذاکرات رفع تحریم‌ها با ایران

19 دی: نتایج یک نظر سنجی جدید نشان می‌دهد بیش از سه چهارم آمریکایی‌ها از مذاکرات رفع تحریم‌ها با ایران حمایت می‌کنند.

صاحب‌خبر -
نتایج نظرسنجی بنیاد گروه اوراسیا نشان می‌دهد که بیش از سه چهارم آمریکایی‌ها با ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران موافق هستند.
این نظرسنجی که در بازه زمانی ۲ تا ۸ سپتامبر (۱۱ تا ۱۷ شهریور) میان بیش از دو هزار شهروند آمریکایی صورت گرفته، دیدگاه شرکت کنندگان درباره سیاست خارجی آمریکا را جویا شده است.
۷۸.۸ درصد از شرکت کنندگان، بر این باورند که آمریکا باید برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، مذاکرات احیای برجام را ادامه دهد.
۸۸ درصد از رای دهندگان دموکرات و ۷۱.۸ درصد از طرفداران حزب جمهوری‌خواه و ۷۶.۹ درصد از افراد مستقل، از ادامه مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کنند.
در حالی که طبق این نظرسنجی، اکثریت طرفداران حزب جمهوری‌خواه موافق مذاکرات هسته‌ای هستند اما رهبران این حزب به صراحت از این مذاکرات انتقاد می‌کنند و مخالف آن هستند.
در این نظرسنجی همچنین برای نخستین  بار این پرسش مطرح شد که آیا شرکت کنندگان در این نظرسنجی نگران سلاح‌های اتمی هستند که بیش از ۷۴ درصد گفتند نگرانند.
همچنین بر اساس این نظرسنجی، ۳۹.۸ درصد از شرکت کنندگان معتقدند که آمریکا واکنش مناسبی به جنگ روسیه علیه اوکراین نشان داده است. ۲۴.۹ درصد مخالف این دیدگاه و ۳۵.۳ درصد هم بی طرف هستند.
در این نظرسنجی همچنین ۷۶.۷ درصد آمریکایی‌ها معتقد بودند که پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو به نفع ایالات متحده خواهد بود، در حالی که ۲۳.۳ درصد فکر می‌کردند که چنین نخواهد بود.
بر اساس نتایج این نظرسنجی، در پاسخ به پرسشی درباره فروش اسلحه به عربستان سعودی نیز ۶۹ درصد مخالفت و ۳۱ درصد موافقت کرده‌اند.
۵۲.۶ درصد نیز موافق فروش اسلحه به رژیم صهیونیستی و ۴۷.۴ درصد مخالف آن بودند.

نظر شما