شناسهٔ خبر: 56505383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ اقامتگاه بوم‌گردی در کوهبنان کرمان افتتاح شد

کرمان- ایرنا- مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهبنان از افتتاح ۲ اقامتگاه بوم‌گردی در روستای جور و بخش طغرالجرد این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، مهدی احمدی افزود: واحد اقامتی شهریار جور و درب قلعه طغرالجرد به ترتیب با حجم سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومان و یک و نیم میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و برای ۱۱ نفر نیز شغل ایجاد شد.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوهبنان با اشاره به اینکه ۱۱ اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان وجود دارد افزود: با راه‌اندازی این ۲ اقامتگاه ۷۵ تخت به ظرفیت اقامتی شهرستان افزوده شد که می‌تواند تعداد بیشتری از گردشگران را میزبانی کند.

وی بیان کرد: راه‌اندازی اقامتگاه‍‌های بوم‌گردی علاوه بر ایجاد درآمد و شغل به حفظ، احیا و ارتقای فرهنگ روستاها نیز کمک شایانی می‌کند.

احمدی خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از ضروریات صنعت گردشگری به شمار می‌رود و با توجه به این موضوع وزارت میراث‌فرهنگی برای حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری بسته‌های حمایتی متفاوتی را در نظر گرفته است که علاقه مندان می‌توانند برای سرمایه‌گذاری از این تسهیلات استفاده کنند.

در خبر ارسالی میراث فرهنگی به زمان افتتاح این واحدهای بومگردی اشاره ای نشده است.

کوهبنان در ۱۶۸ شمال کرمان قرار دارد.

نظر شما