شناسهٔ خبر: 56505305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت ۴۸۴ موقوفه در سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۴۸۴ وقف جدید به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان در استان ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم گفت: درآمد موقوفات سیستان و بلوچستان از سال ۹۷ تا کنون ۱۳۳ میلیارد تومان بوده که در راستای نیت واقفان در این استان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تعداد موقوفات سیستان و بلوچستان پنج هزار و ۲۴۸ موقوفه ثبتی وجود دارد افزود: بیشترین موقوفات ثبت شده این مدت استان مربوط به خانه عالم، مسجد و حسینیه بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان وقف مصداق کامل انفاق است و اگر بخواهیم به اوج انفاق برسیم باید واقف باشیم.

وی ادامه داد: تنها وقف است که نام انسان را ماندگار می‌کند و در احادیث آمده که با وقف که مصداق صدقه جاریه هست و حتی پس از مرگ هم پرونده اعمال گشوده است و ثواب به پای واقف نوشته می‌شود.

حجت الاسلام مومنی مقدم با بیان اینکه وقف مربوط به مذهب و دین خاصی نیست و محدودیت جغرافیایی ندارد، اظهارداشت: فقرزدایی، تولید، کارآفرینی و ساختن آینده از مهمترین کارکرد‌های وقف در جامعه است.

وی تصریح کرد: داره کل اوقاف استان به منظور نهادینه شدن فرهنگ وقف علاوه بر برگزاری نشست‌های متعدد با اقشار مختلف جامعه و استفاده از ظرفیت اصحاب قلم، با بیش‌از ۲۱ دستگاه دولتی نیز تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.

نظر شما