شناسهٔ خبر: 56495688 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

جام جهانی

هدیه جالب چین به قطر برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

چین دو پاندای غول پیکر برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ به قطر هدیه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، در حالی که قطر برای میزبانی جام جهانی فوتبال آماده می‌شود، چین اعلام کرده است که هدیه‌ای بسیار ویژه به این کشور عربی خواهد داد؛ دو پاندا غول پیکر چینی.

سفیر چین در دوحه با اعلام روابط ویژه بین چین و قطر گفت که پانداها هدیه‌ای از همه مردم چین به قطر هستند و مطمئناً به نماد جدیدی از دوستی چین و قطر تبدیل خواهند شد.

ژو جیان گفت که این دو پاندا بومی، سهیل و ثریا نام دارند و انتظار می‌رود در ماه اکتبر، درست قبل از شروع مسابقات به قطر برسند.

نام پانداها به طور خاص با در نظر گرفتن مقصد انتخاب شده است: سهیل نام یکی از درخشان ترین ستاره های مشاهده شده در منطقه است، در حالی که ثریا نام عربی برای خوشه ستاره ای Pleiades است.

در حالی که تیم ملی فوتبال چین در جام جهانی ۲۰۲۲ بازی نمی‌کند، چندین شرکت از چین در ساخت زیرساخت ها و ورزشگاه‌های این کشور نقش داشتند. شرکت ساخت و ساز راه آهن چین تلاش زیادی برای ساخت ورزشگاه لوسیل کرد که میزبان دیدار نهایی جام جهانی است.

این اولین بار نیست که چین این حیوانات نمادین را به یک کشور دوست هدیه می‌دهد.

در سال ۲۰۱۲، یک جفت پاندا غول پیکر دیگر برای ۱۰ سال به فرانسه قرض داده شد که از آن به عنوان "دیپلماسی پاندا" یاد شده بود.

سال گذشته، چین پس از افزایش تعداد ساکنان در طبیعت، پانداهای غول پیکر را از فهرست گونه‌های در معرض خطر حذف کرد. پکن می گوید در حال حاضر ۱۸۰۰ پاندا زندگی می‌کنند، به این معنی که این گونه به جای "در خطر انقراض" به عنوان "آسیب پذیر" طبقه بندی می‌شود.

پانداها برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ به عنوان گونه‌های "در خطر انقراض" معرفی شدند اما بیش از ۳۰ سال کار حفاظتی شاهد افزایش تعداد آنها بود.

نظر شما