شناسهٔ خبر: 56474806 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

همه چیز درباره آنفولانزای معده + داروهای گیاهی

اسهال و استفراغ، عفونت معده و روده اغلب به نام "آنفولانزای معده" شناخته شده است. آنفولانزا معده و با آنفولانزا متفاوت است.

صاحب‌خبر -
  • آنفولانزای معده چیست؟
  • علائم آنفولانزای معده
  • راه‌های درمان
  • آیا آنفولانزا معده واگیردار است؟
  • 10 درمان طبیعی برای درمان آنفلوآنزای معده
  • چای بابونه
  • نعناع
  • زنجبیل
  • برنج
  • جو دو سر
  • سیر
  • ماست
  • سرکه سیب
  • دارچین

به گزارش اقتصاد آنلاین، آنفولانزای معده همان گاستروانتریت ویروسی است. این بیماری علائمی مانند ( تب، تهوع، لرز، اسهال و درد دارد. در حالی که هیچ درمانی برای آنفلوانزای معده وجود ندارد راه حل های زیر ممکن است به تسکین علائم سخت این بیماری کمک کند. این ویروس ها باعث التهاب به معده و روده می شود. معمولا آنفلوآنزای معده با سوء هاضمه، اسهال، تهوع، سردرد، گرفتگی عضلات، درد بدنی، تب خفیف، خستگی و استفراغ همراه است.

آنفولانزای معده چیست؟

اسهال و استفراغ، عفونت معده و روده اغلب به نام "آنفولانزای معده" شناخته شده است. آنفولانزا معده و با آنفولانزا متفاوت است. آنفولانزا باعث گلو درد، آبریزش بینی، سردرد و درد عمومی می شود این به ندرت باعث مشکلات معده می شود. عفونت های ویروسی معمولا علت گاستروانتریت هستند. باکتری نیز می تواند گاهی اوقات سبب آن شود.

آنفلوآنزای معده، یا اسهال و استفراغ، می تواند با تعدادی از ویروس های مختلف که به دستگاه گوارش شما حمله می کند ایجاد شود  این ویروس می تواند از مواد غذایی آماده و یا به دلیل بهداشت ضعیف شستن دست انتقال یابد. 

علائم آنفولانزای معده

اسهال، تهوع، استفراغ، تب، سردرد و درد عضلات از علائم شایع این بیماری است. بسته به نوع ویروس در بدن شما، آنفولانزا می تواند از یک تا 10 روز طول بکشد.

راه‌های درمان

استراحت اولین و مهمترین راه درمان است. 

مصرف مایعات در هنگام مبارزه با آنفلوآنزای معده مهم است. توجه داشته باشید برخی از نوشیدنی ها ممکن است آنفلوآنزا معده یا حالت تهوع را بدتر کنند. شما باید از قهوه، الکل، نوشابه، چای و کافئین اجتناب کنید. اگر شما اسهال دارید از نوشیدن آب میوه جلوگیری کنید زیرا می توانند این علامت را بدتر کند. نوشیدن بسیاری از اسیدها مانند ( آب پرتقال ) یا کافئین نیز می تواند منجر به مشکلات شکم شود. نوشیدن بیش از حد مایع می تواند استفراغ را بدتر کند سعی کنید 1 قاشق چای خوری هر 4 تا 5 دقیقه مصرف کنید.

نگه داشتن غذا با داشتن آنفلوآنزای معده می تواند مشکل باشد. اگر شما می توانید بخورید مواد غذایی ساده مانند کراکر، غلات، نان تست، برنج، سیب زمینی و مقدار کمی از ماست، موز و سیب های تازه نیز می تواند به شما در اسهال کمک کند. اگر به اجبار غذا بخورید باعث می شود شما احساس حالت تهوع پیدا نمایید. از خوردن غذاهای حاوی کافئین، محصولات لبنی، غذاهای ادویه دار و غذاهای با چربی بالا اجتناب نمایید.

آیا آنفولانزا معده واگیردار است؟

عامل آنفولانزا معده یا اسهال و استفراغ ویروس است. ویروس ها شایع ترین روتاویروس یا نوروویروس هستند. علائم یک تا سه روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شود. مسری هستند قبل از اینکه حتی علائمی داشته باشید. حتی بعد از بهبود نشانه های بیماری، شما می توانید تا دو هفته مسری باقی بمانید. کودکان می توانند برای یک دوره طولانی پس از آن مسری باقی بمانند. برای برخی از انواع روتاویروس واکسن در دسترس است. در صورت امکان، از تماس نزدیک با افراد آلوده اجتناب کنید. مواد غذایی را با افراد آلوده به اشتراک نگذارید و بیشتر اوقات دست ها را بشویید.

در اینجا برخی از داروهای طبیعی و یا داروهای در دسترس که می تواند شما را از آنفلوآنزای معده و بدترین علائم آن تسکین دهد آشنا می کنیم:

10 درمان طبیعی برای درمان آنفلوآنزای معده

چای بابونه

چای بابونه ، همچنین به عنوان چای قرمز شناخته شده است، به آرامش دستگاه گوارش و سهولت گرفتگی معده کمک می کند. چای بابونه دارای خواص یکسان است.

نعناع

نعنا دارای خواص ضد میکروبی طبیعی است. کمی ضد اسپاسم، ملایم آرام بخش است و گاز و نفخ را تسکین می دهد. برای هضم مفید است.

آب لیمو

آب لیمو در درمان آنفلوآنزای معده بسیار موثر است. آب لیمو روزانه (1 قاشق) را در یک لیوان آب به منظور بهبود هضم مصرف یک چای با استفاده از لیمو و نعناع توصیه می شود.

زنجبیل

نوشیدنی زنجبیل و لیمو.

چای زنجبیل در درمان مشکل های مختلف معده کمک میکند. جویدن زنجبیل خام همچنین می تواند مشکل آنفلوآنزای معده را حل کند.

برنج

یکی از بهترین درمانها برای اسهال آب برنج است. برنج غنی از فیبر است که برای بدن انسان مورد نیاز است، زیرا فیبر آنفلوآنزای معده را کاهش می دهد. برنج همچنین کاهش التهاب معده و رهایی ازمشکل معده و اسهال های مختلف را تسکین می دهد.

جو دو سر

جو دو سر بهترین ماده غذایی در درمان آنفلوآنزای معده است. غنی از مواد مغذی خاص که اسهال یا تهوع را بهبود داده و برای هضم مفید است.

سیر

سیر دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری قوی است. استفاده از سیر با عسل می تواند یک راه خوب برای احساس بهتر در آنفلوآنزای معده باشد.

ماست

ماست کمک می کند تعادل اکوسیستم داخلی برقرار شود. ترکیب موز، ماست، زغال اخته، سیب و عسل در مخلوط کن اسموتی فوق العاده برای بهبود است.

سرکه سیب

مخلوط 1 قاشق غذا خوری سرکه سیب و 1 قاشق غذا خوری عسل در 1 فنجان آب گرم.

دارچین

دارچین در درمان مشکل آنفلوآنزای معده بسیار موثر است. چای دارچین برای درمان مشکلات مختلف (مانند اسهال و استفراغ) ناشی از آنفلوآنزای معده مصرف کنید.

 

منبع: ایمنا

نظر شما