شناسهٔ خبر: 56444655 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

واکنش فعالین دانشجویی به حوادث اخیر؛

دانشگاه بیدار است/ توهین به ساحت مقدس قرآن را محکوم می‌کنیم

ریحانه جابری مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: متاسفانه عده‌ای این روزها آزادی را با واژه‌های «نه به حجاب»، «نه به قانون‌مداری» و «نه به گشت ارشاد» یکی می‌دانند. البته ما هم به ساز و کار گشت ارشاد و بعضی از ارگان‌های نظارتی و اجرایی نقدهایی داریم و طالب اصلاح رویه آن هستیم، اما نه درقالب آشوب و درگیری‌های خیابانی که امنیت و اموال مردم را مورد آسیب قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در اولین روز حضوری‌شدن دانشگاه‌ها و حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها، اخبار و اطلاعاتی از تجمعات متعدد و مختلف در بعضی دانشگاه‌های کشور و البته دانشگاه تهران به‌گوش می‌رسید. اما دامنه این تجمعات دانشگاهی به بیرون از آن‌هم کشیده‌ شد و طبق شواهد، این بار هم شاهد صحنه‌ای متفاوت‌تر از آن چیزی که پیش ‌از این و در تجمعات و اعتراضات روزهای گذشته وجود داشت، بودیم.

دانشگاه ها و خیابان ها امروز بوی ناامنی می‌دهد تا جایی که هم عده ای در خیابان ها با آتش افروزی سعی دارند از اعتراضات مردم در راستای اهداف خود حرکت کنند و هم عده ای در دانشگاه ها سعی دارند تجمعات مصالمت آمیز دانشجویان را که معمولا خشونت در آن معنایی ندارد به حاشیه ببرند. در روزهای گذشته از زد خورد و پرتاب لگد به دانشجویان شروع شد و در جدیدترین حرکت در روز گذشته عده ای با نام دانشجو در فضای دانشگاه تهران اقدام به پرتاب سنگ و اشیای مختلف به سمت دانشجویان کردند.

بیشتر بخوانید: پشت پرده ناآرامی در دانشگاه‌ها

پرتاب سنگ و اشیاء درحالی اتفاق افتاد که روزهاست عده ای با نام دانشجو در دانشگاه حاضر می شوند و تجمعات دانشجویی به خشونت می کشند و با خسارت به اموال دانشگاه ها سعی بر به حاشیه بردن تجمعات دانشجویان و ایجاد ناآرامی دارند.

اما این روزها دانشجویان و تشکل های دانشجویی در جواب چنین اقدامی واکنش نشان داده و هرکدام به شکلی سعی در روشنگری مردم دارند. جامعه دانشگاهی همواره خود را همراه با مردم می داند و در بزنگاه های مختلف سعی بر روشنگری داشتند. از این رو در ادامه بیانیه ها و صحبت های اعضای تشکل های دانشجویی دانشگاه های مختلف را می خوانید:

سلبریتی‌ها را تهدید به افشاگری می‌کنند تا علیه نظام موضع بگیرند

 

روح الله گیلانی مسئول بسیج دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: فعالیت برخی از سلبریتی‌هایی که توسط بیت‌المال و توجه مردم صاحب شهرت و ثروت شده‌اند، نشان می‌دهد این افراد تنها در راستای خواسته‌های دشمنان فعالیت می‌کنند، تزریق هیجان در فضای مجازی و آموزش ساخت سلاح در جهت برخورد با ناظمان نظم و امنیت از جمله این فعالیت‌ها بود؛ علاوه برمحکوم کردن اقدامات سلبریتی‌ها، مقابله‌ی صریح و قاطع قوه قضائیه را با این افراد خواستاریم.

این فعال دانشجویی با اشاره به تحریک سلبریتی‌ها توسط بعضی افراد برای اظهار نظر علیه نظام، اضافه کرد: در حوادث اخیر شاهد بودیم که عده‌ای با فشار به سلبریتی‌هایی که اعلام موضوع نکرده‌اند، تلاش کردند با سخیف‌ترین روش‌ها مثل تهدید به افشاگری از طریق فضای مجازی و شایعه پراکنی این افراد را به موضع‌گیری علیه نظام تحریک کنند. (جزئیات بیشتر)

شیون کنندگان مهسا امینی در دل آرزوی مرگ بسیاری از خانم‌ها را دارند

حسن موسی پور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی عنوان کرد: فقط کسانی از فوت مهسا امینی بسیار خوشحال اند و لذت می‌برند که نام او را رمز اغتشاش نموده و تقابل با مقدسات و نظام اسلامی را هدف خود قرار داده‌اند.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: تجربه نشان داده مویه و شیون کنندگان فوت مهسا امینی، در دل آرزوی مرگ بسیاری چون او را دارند (کشته سازی) تا بتوانند زیر پوشش دلسوزی دروغین و فریب شناختی، اهداف پلید خود را محقق سازند. (جزئیات بیشتر)

مراجع قضایی با عاملان هتک حرمت به بانوی چادری برخورد کنند

رقیه قاسمی مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی (ره) عنوان کرد: هتک حرمت و عدم امنیتی که برای دختران محجبه ایجاد می‌کنند، سنخیتی با شعارهایشان ​که فقط بر زبانشان جاری است، ندارد. این حجم از تناقض در رفتار معترضین عجیب نیست؟ همین تناقض ها و سطحی بودن شعارهاست که اعتراض را به اغتشاش تبدیل می‌کند و این امر تصادفی و سهوی نیست.  

این فعال دانشجویی افراد فعال در اغتشاشات اخیر را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: اول افرادی که با برنامه‌ریزی وارد میدان شدند و از همان ابتدا هدفشان شلوغ‌کاری، آشوب، اغتشاش و برهم زدن امنیت جامعه بود و از تمام تناقض‌ها و غیرمنطقی بودن حرف‌های خود آگاهند. دوم افرادی که به بهانه اعتراض بر حق و آزادی‌خواهی (که ظاهری جذاب و روشنفکرمآبانه دارد) به میدان فراخوانده شدند و پیاده‌نظام دسته اول و دشمنان شدند. (جزئیات بیشتر)

ما هم به ساز و کار گشت ارشاد نقد داریم

ریحانه جابری مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اغتشاشات اخیر عنوان کرد: این روزها صحبت از آزادی زیاد به گوش می‌رسد اما قبل از پرداختن به بیان و استفاده از آن بد نیست عده‌ای در معنای آن تأمل کنند و آن را تفسیر به رأی نکنند.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای این روزها آزادی را با واژه‌های «نه به حجاب»، «نه به قانون‌مداری» و «نه به گشت ارشاد» یکی می‌دانند. البته ما هم به ساز و کار گشت ارشاد و بعضی از ارگان‌های نظارتی و اجرایی نقدهایی داریم و طالب اصلاح رویه آن هستیم، اما نه درقالب آشوب و درگیری‌های خیابانی که امنیت و اموال مردم را مورد آسیب قرار می‌دهد. (جزئیات بیشتر)

با هر تفاوت عقیده، خودمان را فرزندان این سرزمین مقدس می‌دانیم

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) در بیانیه‌ای نوشت: ما دانشجویان انقلابی دانشگاه الزهرا(س)، اعلام می‌داریم کشف حجاب مزدوران و انتشار این عکس‌ها، دل مردم عزیز ایران و دانشجویان را نرنجاند‌ که این عکس‌ها به مثابه عکس‌های یک سیرک از پیش تمرین شده هستند. باید این نکته را جلوی چشمان خود داشته باشیم که نفوذ عناصر دشمن در دانشگاه بیشتر از هر زمانی روشن است. لذا در این بین، باید کوشید تا از ایجاد دو دستگی‌ها پرهیز کرد و به ریسمان الهی چنگ زد تا وحدت جامعه‌ دانشگاهی حفظ شود.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) در پایان بیانیه خود با اشاره به اینکه «قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین» تشکل این دانشگاه هست می‌نویسد: با هر تفاوت عقیده‌ای که داریم خودمان را فرزندان این سرزمین مقدس می‌دانیم و هرگونه دامن‌ زدن به دو دستگی و تفرقه بین دانشجویان را محکوم می‌کنیم و دفتر خود را مانند ۴۳ سال گذشته مامن امنی برای دانشجویان عزیز دانشگاه الزهرا(س) می‌دانیم. (جزئیات بیشتر)

توهین به ساحت مقدس قران، پرچم و مقدسات را محکوم می‌کنیم

انجمن اسلامی دانشجویان شهیدبهشتی (عضو دفتر تحکیم وحدت) در واکنش به اتفاقات اخیر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: هرگونه هجمه خارج از چارچوب قانونی و توهین به ساحت مقدس قران، پرچم و مقدسات را محکوم می‌کنیم.

اکنون در پاسخ به اغتشاشات اخیر و همچنین فتنه انگیزان و سواستفاده گران معاند؛ ما  دانشجویان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی (عضو دفتر تحکیم وحدت) اعلام می‌داریم که، هرگونه هجمه خارج از چارچوب قانونی و عرفی، و همچنین توهین به ساحت مقدس قران، پرچم و مقدسات را محکوم کرده و این اقدامات وقیحانه اخیر آشوبگرانی را که هرگز از جنس مردم نبودند راهبرد شیطانی دشمن برای تضعیف موقعیت نظام اسلامی و عزت و انسجام ملت ایران و حافظان جان برکف امنیت کشور و مردم اعلام ‌می‌نماییم. (جزئیات بیشتر)

عاملان اقدامات تروریستی زاهدان را به اشد مجازات برسانند

یازده تشکل و هیأت دانشجویی دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه‌ای از دستگاه‌های قضایی و امنیتی خواستند تا ضمن برقراری امنیت در زاهدان عاملان اقدامات تروریستی اخیر را به اشد مجازات برسانند.

ما تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان با تسلیت شهادت شهدای عزیزمان، این اقدام تروریستی که در بستر اغتشاشات و آشوب‌ها با خیال شوم دشمنان انجام شده را بشدت محکوم می‌کنیم و اعلام می‌داریم شیعه و سنی، بلوچ و سیستانی، در منطقه‌ای که به گفته رهبر معظم انقلاب تنگه احد جمهوری اسلامی است همیشه با هم برادر بوده و هستیم و هیچ قدرتی، توان جدایی و نفاق بینمان را ندارد. (جزئیات بیشتر)

گزارش از هادی هدایت زاده

نظر شما