شناسهٔ خبر: 56439326 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

ضرغامی در پاسخ به کیهان:

با اقدامات انجام‌شده به جهش دستاوردهای اقتصادی حوزه گردشگری امیدواریم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تشریح برخی اقدامات وزارت تحت تصدی خود، ابراز امیدواری کرد که رشد جهش‌واری در دستاوردهای حوزه گردشگری کشور شاهد باشیم.

صاحب‌خبر -


به گزارش کیهان، دومین همایش «توسعه گردشگری ایران کهن با خلاقیت و نگاه دانش‌بنیان» همزمان با روز جهانی و هفته گردشگری با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز در منطقه فرهنگی‌گردشگری عباس‌آباد برگزار شد.
علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور در این همایش گفت: برنامه امروز یکی از اصلی‌ترین ایده‌هایی است که در یک سال اخیر برای ورود جوانان خلاق به حوزه گردشگری برنامه‌ریزی کرده‌ایم. این تلاش ما زمانی اهمیت بیشتری پیدا کرد که امسال نیز رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال، به حوزه دانش‌بنیان توجه داشتند.
وزیر ارتباطات: فناوری اطلاعات، سفر را تسهیل و باعث فروش صنایع دستی و اشتغال‌زایی می‌شود
وزیر ارتباطات نیز در این همایش گفت: فناوری اطلاعات می‌تواند تمام حوزه‌ها از جمله گردشگری را متحول کند. فناوری اطلاعات با سرعت شتابان در حال تحول است و به این دلیل که ذات آن تحول‌زا است، می‌تواند با فناوری‌ها سرعت تحول را به بخش‌های مختلف منتقل کند.
عیسی زارع‌پور با بیان اینکه ارائه‌های این همایش نشانگر آن است که در این حوزه عقب نیستیم و با دنیا رقابت می‌کنیم، افزود: فناوری اطلاعات هم سفر را تسهیل می‌کند و هم می‌تواند موجب افزایش فروش صنایع‌دستی و اشتغال‌زایی شود. دولت فناوری اطلاعات را راهبردی می‌بیند و در این مسیر به دنبال توسعه زیرساخت‌ها برای فعالیت کسب‌وکارهای مجازی هستیم. همچنین اکنون پیگیر اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها هستیم که با اجرای این طرح ۸۰ درصد مردم به سرعت بالای اینترنت دست پیدا می‌کنند.
نتایج اقدامات یک‌ساله وزارت میراث فرهنگی
در حوزه گردشگری
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این همایش گفت: حوزه دیجیتال گردشگری، حوزه بسیار مهمی است که بیش از ۸۰ درصد سهم آن در اختیار چند کارگزار فعال است، اما برای ما حضور جوانان خلاق دیگر در این عرصه مهم است و دولت هم وظیفه دارد از آنها حمایت کند.
سیدعزت‌الله ضرغامی با بیان اینکه ایران کشور تنوع‌هاست، افزود: ما قدرت بزرگی هستیم، دنیا روی ایران هراسی کار می‌کند و حوادث چند روز اخیر هم بهانه خوبی دستشان داده است. خدمات و اقدامات ارتباطی ما نقش پل زدن دارد؛ همچنین از یک طرف مزیت‌های نسبی گردشگری و از سوی دیگر اشتیاق مردم به سفر می‌تواند در استفاده از توانمندی‌هایمان در این عرصه به ما کمک کند.
ضرغامی همچنین در حاشیه این همایش در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان درباره دستاوردهای اقتصادی این وزارت‌خانه با توجه به اقدامات یک‌ساله آن در حوزه گردشگری اظهار داشت: کارنامه نتایج اقدامات وزارت‌خانه ما در 30 محور منتشر شده است که بخش عمده آن مربوط به حوزه گردشگری است. در جلسه روز پنجشنبه گذشته نیز پروژه‌های گردشگری از جمله
183 پروژه مهم مثل هتل، هتل‌آپارتمان، تاسیسات گردشگری، شهرک‌های تفریحی و تاسیسات تفریحی تقریباً به ارزش حدود 3200 میلیارد تومان افتتاح شد و در طول یک‌سال گذشته در دولت سیزدهم حدود 2200 موافقت اصولی صادر شده است که این کار را تسریع کردیم.
وی افزود: در یک‌سال اخیر ضوابط را تسهیل کردیم، تفویض اختیاراتی به استان‌ها داشتیم و با کمترین اطلاعاتی که داده می‌شود و خاطر ما جمع می‌شود، سعی می‌کنیم همکاری کرده و تسهیلات خوبی را از طریق تبصره 18 و امکانات دیگر فراهم کنیم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این را هم گفت که با سرعت فعلی که در اعطای موافقت اصولی در حال انجام است، ظرفیت‌هایی که با توجه به آمایش‌های جدید تدوین شده و کتابچه‌هایی که در این رابطه آماده شده است و در آن نقاط مناسبی برای سرمایه‌گذاری اعلام کردیم و همه استان‌ها از آن مطلع هستند، امیدواریم که رشد جهش‌واری را در دستاوردهای اقتصادی حوزه گردشگری کشور داشته باشیم.

نظر شما