شناسهٔ خبر: 56438107 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

صعود شاگردان شمسایی به یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها

پیروزی فلسفه فوتسال ایران است

روزنامه جوان

مصاف با لبنان آخرین جدال شاگردان وحید شمسایی در مرحله گروهی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ است. مسابقات در کویت در جریان است و درحالی‌که رقبای آسیایی برای پیروزی می‌جنگند، تیم‌ملی کشورمان به لطف درخشش فوتسالیست‌های خود خیالش از بابت صعود به یک‌چهارم نهایی راحت شده و امروز نیز برای تثبیت جایگاه صدرنشینی به مصاف لبنان می‌رود.

صاحب‌خبر -

مصاف با لبنان آخرین جدال شاگردان وحید شمسایی در مرحله گروهی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ است. مسابقات در کویت در جریان است و درحالی‌که رقبای آسیایی برای پیروزی می‌جنگند، تیم‌ملی کشورمان به لطف درخشش فوتسالیست‌های خود خیالش از بابت صعود به یک‌چهارم نهایی راحت شده و امروز نیز برای تثبیت جایگاه صدرنشینی به مصاف لبنان می‌رود.
قرار گرفتن در گروه سوم رقابت‌ها و همگروهی با اندونزی، چین‌تایپه و لبنان شرایط خوبی را برای تیم‌ملی فوتسال ایران فراهم کرد تا از همان ابتدا قدرتش را به رخ آسیایی‌ها بکشد. فوتسالیست‌های کشورمان در گام نخست اندونزی را با پنج گل پشت سر گذاشتند و در مصاف با چین‌تایپه نیز به برتری ۱۰ بر یک دست یافتند. در دیدار دوم سرمربی تصمیم گرفت از همه بازیکنان در زمین استفاده کند تا همگی برای بازی‌های آتی آمادگی لازم را داشته باشند. تیم چین‌تایپه در مصاف با ایران عملاً حرفی برای گفتن نداشت و برتری تیم کشورمان خیلی زود قطعی شد. سیداحمد عباسی و حسین طیبی ستاره‌های ما در این جدال بودند. آن‌ها هر دو هت‌تریک کردند و یک‌تنه شش گل برای تیم‌ملی به ثمر رساندند.
با این نتیجه جمع امتیاز‌های ایران به عدد ۶ رسید و صعودمان به جمع هشت تیم برتره قاره کهن قطعی شد. بعد از تیم ما، اندونزی نیز با توجه به شکست لبنان با سه امتیاز در رده دوم گروه ایستاد. لبنان و چین‌تایپه نیز هر کدام با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. حال فقط بحث صدرنشینی مطرح است و اینکه شمسایی قرار است برای بازی امروز (۲۰:۳۰) چه تاکتیکی را در نظر بگیرد. بدون شک گذشتن از سد لبنان نمی‌تواند برای قدرت اول فوتسال آسیا سخت باشد، اما بحث بازی در مرحله یک‌چهارم نهایی و رویارویی با ژاپن و عربستان مطرح است. تیم‌های برتر گروه C با تیم‌های اول و دوم گروه D مصاف می‌دهند. این در حالی است که فعلاً تا قبل از بازی‌های امروز ویتنام در گروه چهارم صدرنشین است و ژاپن و عربستان نیز در رده‌های دوم و سوم برای صعود می‌جنگند. بازی‌های گروه D قبل از گروه ما برگزار و تیم‌های اول و دوم این گروه مشخص می‌شود. از آنجا که در صورت صعود ژاپن و برخورد با این تیم، فینال زودروس رقابت‌هاست شاید شیوه بازی ایران در مصاف با لبنان کمی متفاوت باشد.
فلسفه بردن
سرمربی تیم‌ملی بازی با چین‌تایپه را دشوار خواند. وحید شمسایی با تأکید بر اینکه شاگردانش هنوز فضا برای پیشرفت دارند، گفت: «بازی فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتیم، اما هنوز فضا برای پیشرفت داریم. فلسفه ایران مشخص است؛ بردن. برخی از اعضای تیم ما تحت‌تأثیر شرایط آب‌وهوایی قرار دارند و این یک چالش برای آماده‌سازی آن‌ها جهت دیدار با لبنان است. تعدادی از بازیکنان ما به آنفلوانزا مبتلا شده‌اند.» شمسایی سال‌ها در جام ملت‌ها بازی کرده و تجربه کافی برای موفقیت در این رقابت‌ها را دارد. سرمربی تیم کشورمان ابراز امیدواری کرد هواداران ایرانی در مصاف با لبنان نیز آن‌ها را تنها نگذارند: «۱۰ سال تجربه بازی در جام ملت‌های آسیا را دارم و می‌دانم شرایط هر دیدار با مسابقه قبل فرق می‌کند. باید به شکل متفاوتی آماده بازی با لبنان شویم. هواداران زیادی در سالن دیدم و از همه آن‌ها تشکر می‌کنم که برای تماشای بازی ما وقت گذاشتند. امیدوارم آن‌ها را در دیدار با لبنان هم ببینیم.»
شمسایی نه تنها خودش به قهرمانی می‌اندیشد، بلکه ذهنیت قهرمانی را در شاگردانش نیز به وجود آورده است: «باید دور هم جمع شویم و روی دیدار با لبنان تمرکز کنیم. نقش من پرورش ستارگان آینده ایران است. جایگزین کردن بازیکنان به جای ۱۰ بازیکن شناخته شده و انتظار از نیرو‌های جدید برای بازی کردن به شیوه‌ای که می‌خواهیم کار آسانی نیست. تیم‌های ژاپن، ویتنام و تایلند رقبای سنتی ما برای قهرمانی محسوب می‌شوند و تیم‌هایی، چون ازبکستان، عربستان و کویت نیز فوق‌العاده هستند.»

نظر شما