شناسهٔ خبر: 56435900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

افزایش ۲۵.۵ درصدی میزان ورود زائر در دهه پایانی صفر امسال به مشهدالرضا(ع)

معاون هماهنگی امور زایران استانداری خراسان رضوی گفت:طی دهه پایانی ماه صفر امسال از ۲۶ شهریور ماه تا هفتم مهر ماه جاری مجموعا ۲۵.۵ درصد رشد در میزان ورود زایر به مشهدالرضا در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ما افزود: طی این مدت ۶ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۶۱۷ زایر وارد کلانشهر مشهد شده است.

وی افزود: در دهه پایانی ماه صفر سال ۹۸ و قبل از شیوع ویروس کرونا به میزان پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به مشهد سفر کرده اند.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های دستگاه‌های مختلف و نیز میزبانی شایسته مردم مشهد، ادامه داد: ۸۰ درصد این شمار با وسیله نقلیه شخصی، ۷ درصد زایران پیاده از طریق جاده‌های مواصلاتی، پنج درصد به وسیله اتوبوس، سه درصد با هواپیما و پنج درصد دیگر با قطار به مشهد آمده اند.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه طی این مدت ۷۰ درصد مجموع ۶۹۰ هزار نفرشب ظرفیت اقامتی مشهد تکمیل شد، بیان کرد: براین اساس ۴۳ درصد ظرفیت اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر، ۷۱ درصد واحد‌های اقامتی موقت و ۴۳ درصد ظرفیت اسکان اضطراری مشهد مورد استفاده زاپران قرار گرفت.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که تجربه ماه صفر امسال در میزبانی هر چه شایسته‌تر در پیک‌های سفر بعدی در مشهد و خراسان رضوی مورد بهره موثر قرار گیرد.

 

نظر شما