شناسهٔ خبر: 56435481 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

مراقبت های پس از کراتینه کردن مو + نکات مهم

مراقبت بعد از کراتینه کردن مو چیست؟ اصلا مگر موها بعد از کراتینه شدن به مراقبت خاصی نیاز دارند؟ در جواب این سوال باید بگوییم بله!

صاحب‌خبر -
  • بعد کراتین مو، حتما و باید این کارو انجام بدید
  • برای مراقبت بعد از کراتینه کردن مو چه کنیم؟
  • برای صاف کردن موی فر کدام مناسب تر است؟ کراتین یا اتوی مو؟
  • کراتینه کردن موها
  • از مواد مرغوب برای کراتینه کردن مو استفاده کنید
  • مراقبت بعد از کراتینه کردن مو با شامپوی مناسب
  • برای موهای کراتینه شده از ماسک مو استفاده کنید
  • خشک کردن موهای کراتینه شده بعد از حمام
  • اتو کشیدن موهای کراتینه
  • کوتاهی موهای کراتینه شده
  • مراقبت بعد از کراتینه کردن مو هنگام شنا
  • طرز خوابیدن بعد از کراتینه مو
  • جمع بندی نکات مراقبت بعد از کراتینه کردن مو

بعد کراتین مو، حتما و باید این کارو انجام بدید

 به گزارش اقتصاد آنلاین، موهای کراتینه شده نیازمند مراقبت خاص هستند. پیش از آن که در مورد مراقبت‌های بعد از کراتینه مو برای شما توضیح دهیم ابتدا باید بگوییم کراتینه مو چیست؟ خیلی از خانم‌ها و آقایان برای رهایی از شر موهای وز و آسیب دیده، موهایشان را با مواد شیمیایی کراتینه می‌کنند. این کراتین، موها را سالم و صاف می‌کند. بعد از کراتینه کردن، شما موهای مرتب و زیبایی خواهید داشت. البته نگهداری از این موها اهمیت ویژه‌ای دارد. برای این که در مورد مراقب‌های پس از کراتینه مو بیشتر بدانید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

برای مراقبت بعد از کراتینه کردن مو چه کنیم؟

کراتینه کردن مو یک روش فوق العاده خوب برای کسانی است که می‌خواهند موهای صاف و براق داشته باشند. با استفاده از کراتین می‌توان موهای وز و مجعد را نرم و صاف و درخشان کرد. در صورتی که روی موهایتان عمل کراتین را انجام دهید، نتایج آن تا شش ماه باقی خواهد ماند. بعد از گذشت شش ماه ریشه موها مانند اول بیرون می‌آید و لازم است ریشه گیری کنید.

برای صاف کردن موی فر کدام مناسب تر است؟ کراتین یا اتوی مو؟

کراتینه کردن مو

برای کراتینه کردن مو باید مواد کراتین را از برندهای معتبر تهیه کنید و از کیفیت آن‌ها اطمینان کافی داشته باشید. چون موادی که برای مو استفاده می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است. بعد از این که مواد کراتین خوب انتخاب کردید لازم است برای زدن آن به موهایتان به یک فرد کاربلد مراجعه کنید. برخی از افراد ترجیح می‌دهند این کار را خودشان در منزل انجام دهند و وقت خود را در سالن‌های زیبایی هدر ندهند. در صورتی که این کار اشتباه است و اگر فرد مهارت کافی نداشته باشد و مواد شیمیایی کراتین برای مدتی طولانی روی موها بماند، موها می‌سوزند و سلامت خود را از دست خواهند داد.

کراتینه کردن موها

اگر تصمیم گرفتین موهای خود را کراتین کنید مواد خوب تهیه کنید و اجرای آن را به یک فرد ماهر بسپارید. بعد از کراتینه کردن مو باید از موها به خوبی مراقبت کنید. اگر می‌خواهید در مورد مراقبت بعد از کراتینه کردن مو بیشتر بدانید با ادامه این مقاله  همراه باشید.

از مواد مرغوب برای کراتینه کردن مو استفاده کنید

شاید فکر کنید لخت کردن موها یا همان کراتینه کردن مو ارزش این را ندارد که هزینه زیادی بابت آن بدهید! اگر اینطور فکر می‌کنید باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. این هزینه‌ها زمان زدن هرگونه مواد شیمیایی به مو ارزشش را دارد. توصیه اکید ما این است که برای حفظ سلامت موها هنگام لخت کردن حتما از مواد مرغوب استفاده کنید. همچنین برای اجرای آن روی موها به یک فرد قابل اعتماد و کاربلد مراجعه کنید.

مراقبت بعد از کراتینه کردن مو با شامپوی مناسب

بعد از این که موهایتان را کراتینه کردید برای شست و شوی آن باید به دنبال یک شامپوی مناسب باشید و در انتخاب شامپو خیلی دقت کنید. بهتر است از آرایشگرتان در مورد نحوه شستن موها یپرسید.

برای موهای کراتینه شده باید خرید شامپو بدون سولفات را در الویت خود قرار دهید. شامپوهای حاوی سولفات سدیم، کراتین موهای شما را از بین خواهند برد و نتیجه کار شما را خراب می‌کنند. نکته دیگری که در رابطه با شستن موها وجود دارد این است که آب شور و آب کلر دار هم باعث از بین رفتن کراتین موهای شما می‌شوند.

برای موهای کراتینه شده از ماسک مو استفاده کنید

همانطور که گفتیم برای کراتین کردن موها از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. این مواد که برای لخت کردن موها مورد استفاده قرار می‌گیرد، روغن طبیعی موها را از بین می‌برد. برای جبران این روغن از دست رفته و برگرداندن رطوبت به موها به هیچ عنوان از هر مواد چرب کننده و پر از وازلین استفاده نکنید! توصیه می‌کنیم بعد از شستن موها با شامپوی مناسب، به موهایتان نرم کننده یا ماسک مو بزنید و بعد آبکشی کنید.

ماسک مو کراتینه استیل یک ماسک موی درخشان کننده و حاوی کراتین است که مخصوص موهای رنگ شده بوده و خاصیت ترمیم کنندگی و احیای مو را دارد.

خشک کردن موهای کراتینه شده بعد از حمام

بعد از این که موهایتان را کراتینه کردید تا 72 ساعت آن‌ها را اصلا خیس نکنید. در صورتی که موهای شما به هر نحوی خیس شد، باید فورا آن‌ها را با سشوار خشک کنید و اجازه ندهید رطوبت، کراتین موهایتان را خراب کند. بعد از گذشت 72 ساعت اجازه دارید حمام کنید. پس از بیرون آمدن از حمام می‌توان اجازه داد موها خودشان خشک شوند و همچنین می‌توان با باد سشوار آن‌ها را خشک کرد.

قبل از انجام کراتین روی موها شاید لازم بود بعد از حمام کلی وقت صرف کنید تا با کمک سشوار، موها صاف و لخت شوند اما بعد از کراتین این مشکل را ندارید و موها با یک باد سشوار یا یک شانه زدن ساده، صاف و زیبا خواهند شد.

اتو کشیدن موهای کراتینه

استفاده مداوم و روزانه از اتو مو یا فرکننده‌های مو باعث خشکی و آسیب به موها خواهد شد. توصیه می‌کنیم از وسایل حرارتی تا حد ممکن برای موهای کراتینه شده‌تان استفاده نکنید.

کوتاهی موهای کراتینه شده

قسمت انتهای مو آسیب پذیر بوده و اگر از این قسمت مو به درستی مراقبت نشود، دچار خشکی خواهد شد. در صورتی که مو به خشکی دچار شود، موخوره به سراغ موها می‌آید و نوک مو دو شاخه می‌شود. چاره موخوره هم فقط کوتاهیست. پس اگر دیدید انتهای موهایتان دو شاخه شده است باید حدود یک تا دو سانتی متر از انتهای مو را کوتاه کنید تا دوباره سالم شوند.

مراقبت بعد از کراتینه کردن مو هنگام شنا

پیش از این هم گفتیم که آب شور و آب کلر دار باعث از بین رفتن کراتین موها می‌شوند. همانطور که می‌دانید آب استخر کلردار بوده و برای موهای کراتینه شده مناسب نیست. اما اگر مجبور هستید که به استخر بروید و شنا کنید بهتر است اول موهایتان را با آب بشویید و از یک نرم کننده بدون نیاز به آبکشی روی موهایتان استفاده نمایید. این کارها از نفوذ کلر و آب شور به ساقه موی شما جلوگیری می‌کند. بعد از این که شنا تمام شد حتما بلافاصله موهایتان را به خوبی بشویید.

طرز خوابیدن بعد از کراتینه مو

برای مراقبت بعد از کراتینه کردن مو و جلوگیری از شکنندگی آن‌ها بهتر است از بالش‌های ساتنی و ابریشمی استفاده کنید. چون ساتن و ابریشم باعث کاهش اصطکاک میان مو و بالش ، در زمانی که شما خواب هستید، می‌شوند.

همچنین توصیه می‌کنیم در هنگام شب موهای خود را به آرامی ببندید تا از کشیده شدن ناخود آگاه یا زیر بالش ماندن مو جلوگیری ‌کنید.

جمع بندی نکات مراقبت بعد از کراتینه کردن مو

تا 72 ساعت بعد از کراتین، موهایتان را نشویید.

برای شستن موها از شامپوهای بدون سولفات و مخصوص موهای کراتینه استفاده کنید.

تا جایی که ممکن است شستشوی موها را کاهش دهید. چون شستشوی مداوم موها عمر کراتینه را کم می‌کند.

بعد از شستن مو حتما از ماسک مو و نرم کننده استفاده کنید.

تا سه روز بعد از انجام کراتینه از بستن موها با کش سر، گیره و هر نوع گل ‌سری خودداری کنید. چون یک ماده خارجی روی موهایتان قرار گرفته و در صورت بستن با کش، ممکن است مو دچار شکستگی شده و حالتدار شود.

اگر پس از مدتی در قسمت انتهایی موها مشاهده کردید که تارهای مو دو شاخه شدند، حدود یک سانتی‌متر از انتهای ساقه مو را کوتاه کنید.

بهتر است در هنگام شب موهای خود را به آرامی ببندید یا درون کاور نرمی قرار دهید تا موها زیر بالش نمانده و کشیده نشوند.

ممنونیم که تا پایان این مقاله از مو تن رو با ما همراه بودید. امیدواریم این نوشته برایتان مفید بوده باشد. لطفا اگر سوال یا پیشنهادی درباره کراتینه مو دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. از سری مقالات ما می‌توانید مقاله بوتاکس مو، روشی برای احیای موهای آسیب دیده را مطالعه نمایید.

 

منبع: مو تن رو

نظر شما