شناسهٔ خبر: 56435297 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

استاندار مرکزی مطرح کرد؛

کاهش نرخ تورم در استان مرکزی/دولت با نصب کارتخوان در نانوایی‌ها نگرانی‌ها را از قاچاق آرد بسیار کاهش داد

مخلص الائمه گفت: در شهریورماه شاهد کاهش بسیار معنادار نرخ تورم استان مرکزی از کشور هستیم که در شهریورماه سال جاری نرخ تورم کل کشور ۲.۲ دهم درصد بوده که در استان مرکزی ۸ دهم درصد بوده و کاهش بسیار معناداری دارد که لازم است دلایل این کاهش قائل توجه شناسایی شود و در صورت امکان استمرار پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی،  فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی گفت: اولویت اصلی دستگاه‌های مسئول در استان مرکزی تأمین کالاهای اساسی باشد و خوشبختانه هم‌اکنون هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداریم و تنها در خصوص مرغ در ماه‌های آینده‌نگرانی هایی وجود دارد که تمام تلاش را برای رفع این مشکل پای‌کار خواهیم آورد.

مخلص الائمه اظهار کرد: جلوگیری از قاچاق مرغ در استان مرکزی یک ضرورت مهم است و باید این مسئله مدیریت شود و جهاد کشاورزی در راستای ایجاد کشیک شبانه‌روزی برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: اصلاح قیمت مرغ و اخذ مجوزهای لازم در این خصوص یک ضرورت است و موردتوجه دستگاه‌های مسئول باشد.

استاندار مرکزی بیان کرد: تصمیمات و اقدامات در تنظیم بازار استان باید برای مردم امیدآفرین باشد و نباید هیچ‌گونه تنش و حساسیت ایجاد شود و مردم باید این اطمینان را داشته باشند که هیچ‌گونه کمبود کالایی در استان مرکزی وجود ندارد.

مخلص الائمه افزود: باید اقدامات لازم برای جوجه ریزی کافی برای استان با جدیت در دستور کار دستگاه‌های متولی باشد و می‌توان با بررسی‌های بیشتر و خلاقیت کاهش قیمت تمام‌شده را نیز اجرایی کرد که دستگاه‌ها باید در این خصوص بررسی‌های لازم را انجام دهند.

وی گفت: اعتراضاتی از سوی مردم در خصوص قطعه‌بندی وجود دارد و نظارت کافی در راستای قیمت قطعه‌بندی نیز باید انجام شود همچنین نظارت بر جوجه ریزی نیز باید موردتوجه باشد.

استاندار مرکزی بیان کرد: در شهریورماه شاهد کاهش بسیار معنادار نرخ تورم استان مرکزی از کشور هستیم که در شهریورماه سال جاری نرخ تورم کل کشور ۲.۲ دهم درصد بوده که در استان مرکزی ۸ دهم درصد بوده و کاهش بسیار معناداری دارد که لازم است دلایل این کاهش قائل توجه شناسایی شود و در صورت امکان استمرار پیدا کند.

مخلص الائمه اظهار کرد: همچنین نرخ تورم در خوراکی‌ها کل کشور ۲.۱ دهم درصد است که در استان مرکزی این نرخ منفی ۳ دهم درصد است و این هم نیز کاهش معناداری پیداکرده که قابل‌توجه است.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات استان مرکزی نبود یک شرکت حمل‌ونقل معتبر درون استان است که باید سرمایه‌گذار مناسب در استان وارد شود و یک شرکت بزرگ و معتبر بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: اقدامات دولت سیزدهم در نانوایی‌ها با نصب کارت‌خوان‌های ویژه نگرانی‌ها را از قاچاق آرد بسیار کاهش داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما