شناسهٔ خبر: 56434588 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک:

نسل توانمند و اخلاقمدار در خانواده متعهد و سالم رشد می کند

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اهمیت نهاد خانواده گفت: نسل توانمند و اخلاقمداردر خانواده متعهد و سالم رشد کرده و پرورش می یابد و همگان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله « قربانعلی دری نجف آبادی» امروز شنبه (9 مهر ماه) در دیدار با مسئولان کارگروه‌های امور بانوان استان مرکزی با اشاره به اهمیت وظیفه بانوان در بخش های مختلف گفت: بانوان نقش موثری در نهاد خانواده دارند و با تربیت صحیح فرزندان می توانند آینده درخشانی را برای آینده نظان رقم بزنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، به اهمیت تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و ادامه داد: دین مبین اسلام به نهاد خانواده و تشکیل زندگی مشترک تاکید فراوان کرده است و نسل توانمند و اخلاقمدار از دامن خانواده متعهد و سالم برمی‌خیزد.

 

وی با تاکید بر اینکه نهاد خانواده مقدس ترین نهاد در اسلام است، اظهار کرد:  دین مبین اسلام به ازدواج آستان و مسئله جمعیت و زاد و ولد نیز تاکید فراوان دارد.

 

این مقام مسئول دوری از تشریفات و زرق و برق را لازمه ترویج ازدواج آسان دانست و بیان کرد: خانواده ها باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند و جوانان را به ازدواج و فرزندان آوری تشویق کنند تا جوانان نیز بتوانند با راحت ترین شک و کمترین هزینه زندگی مشترک را آغاز کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه نرخ زاد و ولد در استان قابل قبول نیست، خاطر نشان کرد: این مهم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای جبران این مهم باید تدابیر حکیمانه اندیشده شود.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به اینکه استان مرکزی با جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری، دومین استان پیر کشور است، گفت: اگر با این روند پیش برویم تا ۱۰ سال آینده به وضعیت بحرانی می‌رسیم و این مهم نگران کننده است.

پایان پیام/177

نظر شما