شناسهٔ خبر: 56434294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره کتابخانه فاطمی:

اهدای بیش از ۱۹ هزار جلد کتاب به کتابخانه فاطمی

الهام ردکا

رئیس اداره کتابخانه فاطمی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۹ هزار و ۵۰۸ جلد کتاب به کتاب خانه فاطمی اهدا شده است، گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۳ هزار و ۸۱۱ جلد کتاب اهدا شده که از این تعداد ۷ نسخه خطی، ۳ کتاب چاپ سنگی سربی، ۴۵ جلد به زبان های غیر فارسی و ۲ هزار و ۹۸۹ جلد سایر منابع است.

صاحب‌خبر -

محمد عباسی یزدی، امروز نهم مهرماه، در گفت‌وگویی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ جمعاً ۱۵ هزار و ۶۵۴ جلد کتاب به کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه (س) اهدا شده است.

وی افزود: از میان کتبی که در سال ۱۴۰۰ به کتابخانه فاطمی اهدا شده است، ۴۹ کتاب چاپ سنگی سربی، ۱۵ کتاب خطی، ۸۹۳ جلد به زبان های غیر فارسی  و ۱۴ هزار و ۶۹۷ جلد نیز از کتب چاپی و به زبان فارسی بوده است.

رئیس اداره کتابخانه فاطمی ادامه داد: در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نیز جمعاً تعداد ۳ هزار و ۸۱۱ جلد کتاب اهدا شده که از این تعداد ۷ نسخه خطی، ۳ کتاب چاپ سنگی سربی، ۴۵ جلد به زبان های غیر فارسی و ۲ هزار و ۹۸۹ جلد سایر منابع است.  

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ کل کتب اهدایی به کتابخانه آستان مقدس فاطمی ۵ هزار و ۱۲ جلد بوده است، گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۸۴۳ جلد کتب چاپی بوده بنابراین به غیر از کتب خطی و چاپ سنگی سربی، کتب چاپی اهدایی طی سال ۱۴۰۰ بیش از سه برابر سال قبل بوده است.

عباسی یزدی اظهار کرد: در میان اهدا کنندگان کتاب مؤلفین، موسسات فرهنگی و ناشران، برخی از کتابخانه‌های مهم و شاخص، بیوت آیات عظام و ورثه‌ای که عزی خود را از دست داده‌اند، خادمان آستان مقدس بانوی کرامت و افراد ناشناس که از معرفی نام خویش خودداری کردند حضور داشتند.

انتهای پیام

نظر شما