شناسهٔ خبر: 56434195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری قم مطرح کرد؛

تغییر سلیقه نسل جوان در حوزه اشتغال/کاهش استقبال از مشاغل عملیاتی و صنعتی

زهرا رحمتی وند

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری قم گفت: نسل جوان از مشاغل عملیاتی، صنعتی و کارخانه‌ای دور شده و به سمت مشاغل خدماتی، الکترونیکی و فضای مجازی روی آورده‌اند.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل شهیدی مهر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنای قم، با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال در استان باید تلاش بیشتری شود تا به نتایج بهتری دست یابیم، اظهار کرد: در این عرصه شاهد تغییر سلیقه‌ها و علایق نسل جدید هستیم.
وی ادامه داد: این تغییر سلیقه‌ها موجب شده نسل جوان از مشاغل عملیاتی، صنعتی و کارخانه‌ای دور شده و به سمت مشاغل خدماتی، الکترونیکی و فضای مجازی روی آورده‌اند.
مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری قم با بیان اینکه اتفاقات چند سال اخیر در کشور به خصوص در حوزه بورس و ارز دیجیتال دوباره مقداری سلیقه‌ها را متفاوت کرد، عنوان کرد: این اتفاقات موجب شده افرادی که نتوانستند در حوزه‌های الکترونیکی و فضای مجازی فعالیت کنند، مجدد به سمت مشاغل عملیاتی، صنعتی و کارخانه‌ای روی آورند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استقبال از دوره‌های مهارت‌آموزی در حال افزایش است، ابراز کرد: این دوره‌ها برای جوانان فاقد تسهیلات و دانشجویان فارغ‌التحصیل برگزار می‌شود.
شهیدی مهر با بیان اینکه شاهد رشد حضور فارغ‌التحصیلان در دوره‌های مهارت‌آموزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان هستیم، مطرح کرد: در این دوره‌ها حتی فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری نیز حضور پیدا می‌کنند.
مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری قم با تاکید بر مزایای شرکت در این دوره‌ها، عنوان کرد: دانشجویان با شرکت در این دوره‌ها می‌توانند علم و عمل را در کنار هم داشته باشند و علاوه بر اخذ مدرک از نظر فنی نیز مهارت داشته باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این افراد پس از مهارت‌آموزی می‌توانند در شرکت‌های خصوصی، کارخانجات و فضاهای عمومی دستگاه‌های اجرایی ورود پیدا کنند.
انتهای پیام

نظر شما