شناسهٔ خبر: 56434194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وضعیت فرهنگی فعلی کرمانشاه قابل قبول نیست

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی فراوانی در استان داریم، گفت: متاسفانه با این همه دستگاه فرهنگی و فعالیت‌های فراوان اما وضعیت فرهنگی فعلی قابل قبول نیست و باید ارتقا یابد و این موضوع نیز باید آسیب شناسی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال ۱۴۰۱  امروز شنبه (۹مهر) به ریاست آیت الله علماء نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و با حضور آیت الله محمدی عراقی نماینده محترم مردم در مجلس خبرگان رهبری، بهمن امیری مقدم  استاندار، صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر اعضای  شورا در محل سالن جلسات بیت امام جمعه محترم برگزار گردید.

«بهمن امیری‌مقدم» در این جلسه استان خواستار ساز و کاری را برای استفاده از نظرات مردم طراحی و آماده گردد تا نظرات آحاد جامعه در ارتباط با رفع مشکلات اخذ و مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین خواستار راه‌اندازی میز استفاده از نظرات نخبگان استان در دستگاه‌هایی اجرایی شد و تاکید کرد: نخبگان باید به موضوع رفع مشکلات استان و ارائه راهکارهای لازم ورود جدی کنند و جلسات مستمری با بدنه دستگاه های اجرایی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه، رفع مشکلات استان را نیازمند همدلی و همراهی همه مردم، دستگاه‌های اجرایی، نخبگان و صاحب نظران دانست و گفت: باید براساس اولویت‌ها مشکلات را  برطرف کنیم.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین از رسانه‌ها خواست برای ایجاد جو شادی و نشاط و امید در جامعه اقدام به اطلاع رسانی اقدامات انجام شده کنند و آنچه که تاکنون توسط نظام و دولت در استان انجام شده را به مردم معرفی نمایند.

وی به سفر رئیس جمهور و هیات دولت در ۲۳ تیرماه امسال به استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر پیشنهاد تشکیل قرارگاه ملی رفع بیکاری را ارائه دادیم که مورد موافقت دولت قرار گرفت و به زودی این قرارگاه در استان شروع به کار می‌کند.

استاندار کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و هفته وحدت بر برگزاری جشن های این ماه خجسته در استان تاکید کرد و گفت: برگزاری مناسبت‌های ملی، دینی و مذهبی به افزایش سطح نشاط در جامعه کمک فراوانی می‌کند و از این رو دستگاه‌های متولی باید نسبت به برگزاری چنین برنامه‌هایی اقدام کنند.

امیری‌مقدم، شورای فرهنگ عمومی را ظرفیت بسیار خوبی برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه دانست و با اعلام اینکه مصوبات و جلسات این شورا قانونی است از مدیران عضو این شورا خواست حتما در جلسات حضور فعال داشته باشند و نسبت به اجرای دقیق مصوبات اهتمام ورزند.

وی همچنین خواستار استفاده از نتایج پژوهش‌های انجام شده در گذشته در استان شد و تصریح کرد: متاسفانه از نتایج پژوهش‌ها استفاده کاربردی نشده و باید از این نتایج برای بهبود وضعیت فعلی جامعه استفاده کنیم و اگر منطبق با شرایط روز نیست هم باید حتما به روز شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی فراوانی در استان داریم، گفت: متاسفانه با این همه دستگاه فرهنگی و فعالیت‌های فراوان اما وضعیت فرهنگی فعلی قابل قبول نیست و باید ارتقا یابد و این موضوع نیز باید آسیب شناسی شود.

در این جلسه مقرر شد شماره تلفن چهار رقمی برای اخذ نظرات و راهکارهای مردم در ارتباط با مسایل و مشکلات استان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما