شناسهٔ خبر: 56432135 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

نماینده مجلس: طرح صیانت اجرایی شود، واکنش نشان می‌دهیم

نماینده مجلس گفت: این قطعی‌ها به خاطر شرایط خاص کشور و به دلیل سوءاستفاده معاندین، اغشاشگران و منافقین بود. مسئولان سیاست‌گذار‌هایی کردند که در این شرایط توجیه پذیر است. امیدوارم این روز‌ها سریع‌تر به حالت عادی بازگردد و طرح صیانت را عملیاتی نکنند چرا که قطعا ما واکنش نشان خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مجلس درباره این‌که شنیده می‌شود قرار است شبکه اجتماعی اینستاگرام برای همیشه مانند تلگرام فیلتر شود؛ در حالی که گفته می‌شود حدود یک میلیون کسب و کار به این شبکه وابسته است، گفت: شنیده شده است اینستاگرام و برخی از پلتفورم‌ها قرار است فیلتر شوند، این اخبار خوشحال‌کننده نیست و امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا این اقدامات جز این که بازار را برای فروش فیلتر شکن‌ها و VPN‌ها باز کند، کاری نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خرید و دانلود فیلتر‌شکن‌ها و VPN هنگامی که توسعه پیدا کند و مردم مجبور به استفاده از آن‌ها شوند، یک هزینه به هزینه‌های‌شان اضافه می‌کند.

وی یادآور شد: تاکنون هم ثابت شده با فیلتر شدن‌ها آن اهدافی که سیاست‌گذاران در پی آن هستند و تعقیب می‌کنند، به دست نمی‌آید و ما امیدواریم این کار را نکنند.

نوری قزلجه بیان کرد: اکنون کشور در شرایطی قرار دارد که شاهد آشوب و تخریب اموال عمومی هستیم و طبیعی است که در این موقعیت اینترنت و برخی از پلتفورم‌ها و شبکه‌های اجتماعی دچار اختلال شوند و در این مساله بحثی نیست، اما امیدواریم بعد از عادی شدن شرایط که ان‌شاالله به زودی هم عادی خواهد شد، شرایط به وضعیت قبل بازگردد و حتی انتظار داریم بهتر از گذشته شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در ماه‌های اخیر شاهد کندی سرعت اینترنت، دانلود و آپلود و کاهش دسترسی‌ها بودیم که امیدواریم برطرف شود و می‌گوییم کاری کنند که مردم به طرف فیلتر‌شکن‌ها و VPN‌ها نروند تا هزینه‌ها افزایش پیدا نکند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: من نمی‌دانم یک عده چه سودی در فیلترشکن‌ها و VPN‌ها دارند که دوست دارند همه چیز فیلتر شود تا فروش داشته باشند؛ نباید این کار را با مردم کرد؛ چراکه به مصحلت نیست. معتقدم اینترنت و شبکه‌های مجازی باید به حالت قبلی بازگردند و حتی‌المقدور آن‌چه که هست از نظر دسترسی، پهنای باند و سرعت بهتر شود.

وی درباره این‌که برخی ادعا می‌کنند که این کاهش و قطعی اینترنت در برخی از ساعات شبانه‌روز در واقع به نوعی اجرایی شدن طرح صیانت است، عنوان کرد: چنین برداشتی ندارم، این قطعی‌ها به خاطر شرایط خاص کشور و به دلیل سوءاستفاده معاندان، اغتشاشگران و منافقین بود. مسئولان سیاست‌گذار‌هایی کردند که در این شرایط توجیه‌پذیر است. امیدوارم این روز‌ها سریع‌تر به حالت عادی بازگردد و طرح صیانت را عملیاتی نکنند؛ چراکه قطعا ما واکنش نشان خواهیم داد.

نظر شما