شناسهٔ خبر: 56431749 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

رئیس سازمان امور عشایر ایران:

عشایر چهار برابر نیاز وارداتی گوشت قرمز تولید می‌کنند

عشایر با جمعیت ۱.۵ درصدی، ۲۵ درصد پروتئین کشور را تولید می‌کنند که این میزان چهار برابر نیاز وارداتی گوشت قرمز به کشور است لذا باید به این قشر تولید کننده توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، عباس پاپی‌زاده رئیس سازمان امور عشایر ایران به همراه علی کریمی فیروزجایی رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی در سفر به مازندران و در دیدار با استاندار این استان، اظهار داشت: در سفر استانی رئیس‌جمهور به استان مازندران ۳۵ میلیارد تومان به حوزه عشایر این استان اختصاص یافته که تخصیص کامل این اعتبارات می‌تواند در رفع مشکلات عشایر استان نقش قابل توجهی ایفا کند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های استان مازندران در حوزه‌های مختلف، گردشگری را از مؤلفه‌های مهم برای توانمندسازی عشایر استان برشمرد و بر حمایت و همسویی دستگاه‌های اجرایی استان در این حوزه تاکید کرد.

پاپی‌زاده گفت: با همراهی مجلس شورای اسلامی و به خصوص رئیس و اعضای فراکسیون عشایری، امسال اعتبارات خوبی به حوزه عشایر اختصاص داده شده که امیدواریم با تخصیص این اعتبارات بسیاری از مشکلات در مناطق عشایری برطرف شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: عشایر استان مازندران در گذشته متولی خاصی نداشتند و امور عشایر مازندران جدیدالتأسیس است لذا حمایت دستگاه‌های اجرایی استان می‌تواند در افزایش برخورداری این جامعه مولد مؤثر باشد.

مجلس برای حل مشکلات عشایر تلاش ویژه دارد

عضو هیأت رئیسه مجلس و رئیس فراکسیون عشایری نیز در این نشست اظهار داشت: تلاش مجلس در این است که مشکلات عشایر را به صورت ویژه بررسی کند از این رو به همراه رئیس سازمان امور عشایر سفرهای متعددی برای بررسی مسائل و مشکلات عشایر داشته‌ایم.

علی کریمی فیروزجایی با تاکید بر لزوم بازنگری در آمار سرشماری عشایر کوچنده استان، تشکیل کارگروه ویژه در استانداری برای بررسی مسائل و مشکلات و حمایت از عشایر استان را ضروری و حائز اهمیت دانست.

عشایر حافظان منابع طبیعی هستند

در ادامه این نشست، استاندار مازندران نیز از عشایر به عنوان حافظان منابع طبیعی نام برد و بیان کرد: استانداری و دستگاه‌های اجرایی مازندران آمادگی کامل برای حمایت از این قشر زحمت‌کش را دارند.

سیدمحمود حسینی‌پور برای تخصیص اعتبار بند ب تبصره ۱۶ به عشایر مازندران قول مساعد داد و افزود: در اولین فرصت کارگروهی برای بررسی مشکلات عشایر در استانداری مازندران تشکیل خواهد شد و پس از جمع‌بندی مشکلات و مطالبات عشایر، تا یک ماه آینده شورای عشایری استان را برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است؛ رئیس سازمان امور عشایر ایران و رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی در این سفر به همراه رئیس جهاد کشاورزی و رئیس امور عشایر مازنداران با عشایر استان دیدار و مشکلات و مطالبات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

نظر شما