شناسهٔ خبر: 56429477 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شهیدقندی ۳۰ ساله شد!

تیم لیگ دویی شهیدقندی که روزگاری در لیگ‌برتر فوتبال ایران حضور داشت امروز ۳۰ ساله شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌سه"، یزدی‌ها سالیان سال است که در کنکور علمی حرف اول را می‌زنند؛ شهری تاریخی دارند که شهره جهانیان است؛ در استان‌شان با بیش از ۴هزار واحد صنعتی نقش پررنگی در اقتصاد کشورمان دارند… اما مردمان دیار قنات، قنوت و قناعت در کنار همه داشته‌هایشان، در ورزش دستان نسبتا خالی دارند که البته با درخشش در رشته‌هایی نظیر فوتبال ساحلی، شمشیربازی و والیبال در چند سال گذشته نشان دادند می‌توانند در ورزش هم تاثیرگذار باشند.
اصطلاح “دستان نسبتا خالی” را از این جهت به کار بردیم که ویترین ورزش هر کوی و برزن، فوتبال آن منطقه است و چون یزد تیم فوتبالی در سطح اول ایران ندارد بی راه نیست که از این واژه نازیبا استفاده کنیم؛ البته امیدواری برای پُر شدن نمای شیشه‌ای ورزش یزد زنده شده آن‌هم با تیمداری یک تیم تازه تاسیس به نام چادرملو اردکان در لیگ یک و البته تیم نام‌آشنایی مثل شهیدقندی در لیگ دو که امروز ۳۰ ساله شد!
شهیدقندی را با اسامی آشنایی نظیر فرشاد پیوس، شادروان منصور پورحیدری، یورگن گده، سیدهادی طباطبایی، بهشاد یاورزاده، مجتبی انصافی و… در اوایل دهه هشتاد شناختیم که به چشم برهم زدنی کمتر از پنج سال از پایین‌ترین سطح فوتبال ایران، در جمع بزرگان حاضر شدند.


حضور یزدی‌ها در لیگ برتر فوتبال ایران یادآور پر شدن ورزشگاه شهیدنصیری تا مرز انفجار و ترافیک موتورسیکلت‌ها در پشت در ورزشگاه نصیری بود.
آن تیم یک سال بیشتر در لیگ برتر نبود اما آنقدر آن صحنه‌ها و شوق یزدی‌ها برای فوتبال دوستان ایرانی جالب بود که  با گذشت نزدیک به دو دهه همچنان یزد را با شهیدقندیش می‌شناسند!
شاید برای شما جالب باشد که بدانید شهید قندی که امروز سی ساله می‌شود کجاست و چه می‌کند؟
شهیدقندی بعد از چندسال دوری از سطح اول فوتبال ایران چهار فصلی می‌شود که در لیگ دو حضور دارد و هر فصل از مدعیان صعود بوده اما هربار در هفته‌های پایانی به دلایل عجیبی از صعود باز می‌ماند؛ یکسال به خاطر تعطیلی لیگ بعلت شیوع کرونا، یک‌بار به شائبه تبانی که هرگز اثبات نشد و یک بار بعلت دیر‌آمدن نیروی انتظامی و امتیاز دادن در همان دیدار حساس!
اما امسال تیم شهیدقندی به مراتب جدی‌تر از سالیان قبل برای موفقیت در لیگ دو استارت زده؛ بالعکس فصول گذشته شاکله‌اش را حفظ کرده، مهره‌هایش را خریده و تمریناتش را آغاز کرده است.
کادرفنی شهیدقندی کاملا بومی است؛ در راس این کادر حمید آسیابانپور به عنوان سرمربی حضور دارد و جدا از روح‌الله سلطانی، مجید مسافر، فرهاد فاطمی و حمید دهقان دست راستش محمدرضا خطیبی را می‌بیند که سال‌ها در تیم‌های ملی پایه به عنوان مربی حضور داشته است.


بازوبند کاپیتانی این تیم به دستان حمید عرفانی بسته شده که بازی در تیم‌های ذوب‌آهن، استیل‌آذین، ملوان و مس را در لیگ تجربه کرده است.
مهره‌هایی که بتوانند حمید آسیابانپور را به هدف والایشان برسانند، در این تیم کم نیست؛ چهره‌هایی نظیر سیدجواد شفیعی پور با سابقه آقای گلی لیگ دو، سجاد عسکری وینگر اسبق مس رفسنجان، امیررضا افسرده مدافع آینده‌داری که در ملوان هم حضور داشته، امیرمحمد زالی که زمانی در استقلال‌تهران ذخیره وریا غفوری بوده، میثم پورسلطانی هافبک خوش تکنیک گل‌گهر سیرجان و سیدمحمدعلی حسینی باتجربه‌ای که در نفت مسجد سلیمان سابقه بازی دارد، تعدادی از مهره‌های کلیدی شهیدقندی هستند که از فصل قبل در تیم یزدی حضور دارند.
شهیدقندی در نقل و انتقالات تابستانی فعال بود و مسعود عبدالهی دروازه‌بان خلیج فارس ماهشهر، حسین بازیاری مدافع شاهین بوشهر، یاسر رحیمی مدافع مس کرمان، یامین فلاح بویه مدافع چوکا تالش، وحیدنعمتی مدافع پاس همدان، حسین احرامیان دفاع راست یزدلوله، امیر مختاری هافبک امید وحدت خراسان، سید صادق میرصفایی هافبک ون پارس، محمود متقی و امین طاهری هافبک‌های خلیج فارس ماهشهر، جلالی‌فر وینگر شهرخودرو، عادل سرشام هافبک پاس همدان، رضا موسوی مهاجم پادمایدک اصفهان و آرش عبدلی مهاجم فولاد هرمزگان را جذب کرد و در کنار چند مهره جوان بومی نظیر سیدعلی حسینی، مهدی جاوید، میلاد نوروزی، جلال غلامزاده، محمدمهدی رزاقی‌نیا، زارع‌شاهی، بوشهری‌زاده، حسین بابائیان، سجاد ساکت، علیرضا یوسفی، اکبر حسین عبدالهی و علیرضا ابوالحسنی همه داشته‌های تیم شهیدقندی یزد است که می‌توانند یزدی‌ها را به روزهای درخشان گذشته بازگردانند؛ آن هم با همان لباس‌های نارنجی گذشته ولی با لوگوی جدیدی که به مناسبت تولد سی سالگی روی پیراهن‌شان نقش بسته تا نکند خوش یُمن باشد.

نظر شما