شناسهٔ خبر: 56429221 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

دو بازی دوستانه و برای اولین بار کارلوس خوش‌بین

کی‌روش برای بازیکنان ایرانی‌اش می‌میرد!

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران پیوند خاصی با بازیکنانش در تیم ملی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، کارلوس کی‌روش در گفت‌وگویی که روز گذشته در پادکست ورلد فوتبال بی‌بی‌سی منتشر شد، نکات مختلف و جالبی را از دوره تازه کاری‌اش در ایران به زبان آورد. کی‌روش که این بار با روحیه‌ای جدید در فوتبال ایران حضور دارد، با کمی خوش‌بینی و با مقداری واقع‌گرایی درباره احتمالات پیش روی ایران در رقابت‌های جام جهانی صحبت کرد.

کی‌روش که در سال‌های گذشته دوران پرکار و دشواری را پشت سر گذاشته و در دو سال گذشته در سه تیم ملی مختلف عضویت داشته است، در این دوران تازه در فوتبال ایران، شروعی قوی و محکم مقابل تیم‌هایی داشته که این نتایج به معنای بازگشت امید به ذهنیت منفی اغلب هواداران فوتبال ملی است.

در صحبت‌های روز گذشته کی‌روش نکته مهمی وجود داشت و آن تمجید ویژه او از بازیکنانش بود؛ بازیکنانی که البته در بازگشت به قدرت مجدد مرد پرتغالی هم نقش ویژه‌ای را ایفا کرده‌اند.

کی‌روش در این مصاحبه دوباره این نکته را تکرار کرد که با وجود کار کردن در نقاط مختلف جهان و با تیم‌های متفاوت، هرگز شاگردانی مثل ملی‌پوشان ایران را نداشته و بنابراین علاقه ویژه‌ای به آنها دارد.

او در جایی می‌گوید: ایران، در طول 9 سالی که آنجا بودم، خانواده و خانه دوم من بود، من دوران شگفت‌انگیزی را در آنجا سپری کرده و با این بچه‌ها در آنجا کار کرده بودم. برخی از این بازیکنان زمانی که من هدایت تیم ملی را برعهده گرفتم، پسری بیش نبودند، اما در ادامه نامزد کردند، ازدواج کردند و پدر شدند. (باخنده) حالا تصور کنید که یکی از همین روزها آن‌ها پدربزرگ شوند. امیدوارم این اتفاق در دوره مربیگری من بیفتد!

در ادامه کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا نسبت به این بازیکنان حس پدری دارد می‌گوید: پدر؟ ما عضوی از یک خانواده فوق‌العاده هستیم و بهتر است بگویم که من مثل برادر بزرگ آنها هستم. این بازیکنان شگفت‌انگیز هستند و از زمانی که ایران را در سال 2019 ترک کردم با بسیاری از آنها در ارتباط بودم و با رد و بدل کردن پیام‌ها از یکدیگر حمایت می‌کردیم و من بازی‌های همه آنها را دنبال می‌کردم. ما رابطه فوق‌العاده‌ای با هم داریم.

اما چه چیز ویژه‌ای در بازیکنان ایرانی هست که سرمربی را این چنین امیدوار کرده است؟ کارلوس می‌گوید: ایران تیمی است که هرگز در طول دوران زندگی‌ام فراموشش نخواهم کرد. من در طول دوران حرفه‌ای‌ام در کشورهای مختلف و با بازیکنان بزرگ زیادی کار کرده‌ام، اما هرگز بازیکنانی همچون بازیکنان ایران ندیده‌‌ام که چنین عملکردی را با چنین احساسی از خود ارائه می‌دهند. صادقانه باید بگویم انتظار چنین چیزی را در این مدت کوتاه و در این آماده‌سازی یک هفته‌ای نداشتم. بازیکنان ما در بازی با اروگوئه نشان دادند که چقدر منظم و سازمان‌یافته هستند و این را با تعهد بالای خود اجرایی کردند.

نظر شما