شناسهٔ خبر: 56429168 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

روایت امیر صباحی‌فرد از انهدام بیش از ۶۰۰ هواپیمای دشمن در جنگ تحمیلی| نیروی هوایی رژیم بعثی ۳ مرتبه بازسازی شد

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از ۶۰۰ جنگنده دشمن را در طول جنگ ۸ ساله سرنگون کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در خصوص نقش پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نیروی پدافند هوایی ارتش در تمامی عملیات‌های دوران دفاع مقدس حضوری مؤثر و مقتدرانه داشت.

وی ادامه داد: در عملیات والفجر ۸ پدافند هوایی بیش از ۷۰ فروند هواپیمای پیشرفته و به‌روز دشمن بعثی را که بلوک شرق و غرب در اختیارشان گذاشته بود، سرنگون کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: این یک واقعیت است که در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۰ کشور در مقابل ما ایستاده و دشمن را پشتیبانی می‌کردند چراکه در روز‌های آغازین جنگ تعداد جنگنده‌های رژیم بعثی حدود ۳۵۰ فروند بود، اما در پایان جنگ تحمیلی و با وجود اینکه پدافند هوایی ایران بیش از ۶۰۰ فروند از هواگرد‌های آن‌ها را ساقط کرده بود، تعداد ۹۰۰ فروند از انواع جنگنده‌ها و هواپیما‌ها را در اختیار داشتند.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد تصریح کرد: ناوگان هوایی ارتش بعثی در طول دوران دفاع مقدس سه مرتبه به‌طور کامل بازسازی شد و این بیانگر عملکرد مطلوب پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران در آن دوران است.

وی عنوان کرد: وقتی به جنگ‌های امروز نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم که به‌طور طبیعی با آغاز یک جنگ فرودگاه‌های کشور‌های درگیر تعطیل و با اخلال در فعالیت مواجه می‌شوند، اما ملت ایران هشت سال جنگید در شرایطی که فرودگاه‌های نظامی و کشوری همواره دایر و فعال بودند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به اینکه دشمن با هدف قرار دادن نفتکش‌ها در پی آن بود تا اقتصاد جنگ را فلج کند خاطرنشان کرد: رژیم بعثی در آن دوران تمام تلاش خود را کرد که به اقتصاد کشور ما و صادرات نفت لطمه وارد کند و از این طریق کشور را دچار مشکلات اساسی کند، اما نیروی پدافند هوایی ارتش در سراسر کشور به ویژه در جزیره خارک حضور مقتدرانه داشت و اجازه نداد که حتی یک روز صادرات نفت به تعویق بیفتد.

نظر شما