شناسهٔ خبر: 56428915 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید نخست‌وزیر ارمنستان بر خواست کشورش برای تعمیق روابط با ایران

نخست وزیر ارمنستان در اظهاراتی تاکید کرد که کشورش حداکثر گام‌های عملی برای تعمیق روابط با ایران را برمی‌دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رسانه‌های ارمنستانی گزارش داده‌اند که نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور در یک مصاحبه تاکید کرده است که ارمنستان به دنبال تقویت هرچه بیشتر روابط خود با ایران است.

بنابر گزارش آرمِن پرس، پاشینیان در این مصاحبه در پاسخ به موضع ایران در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان تاکید کرده است که این کشور حداکثر گام‌های عملی برای تعمیق روابط با ایران را برمی‌دارد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که "این گام‌های عملی چه اقداماتی خواهد بود؟" با اشاره به تشابه ارزیابی‌های سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) و ایران درخصوص تجاوز جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرده است که آنچه در این زمینه اهمیت دارد، تعیین یک موضع سیاسی روشن است، چراکه اقدامات ناشی از این مواضع خواهد بود.

پاشینیان در ادامه به دیدار اخیر خود با رئیس جمهوری ایران در نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و افزود: اگر یک موضع سیاسی مشخص وجود نداشته باشد، نمی‌توان اقدام کرد. در این زمینه ما با ایران همکاری بسیار نزدیکی داریم. دیدید که من با رئیس جمهور ایران در نیویورک دیدار کردم. ما گفت‌وگوی طولانی و مفصلی داشتیم. ما درخصوص توسعه روابط خود صحبت کردیم و همچنین در مورد وضعیت منطقه گفت‌وگو کردیم. ما روابط بسیار فشرده‌ای داریم، دیدارهای متقابل انجام می‌شود، بحث های کاری، گفت‌وگوهای تلفنی انجام می شود و البته علاقه مند به توسعه روابط خود با ایران هستیم و تلاش می‌کنیم تا حداکثر ممکن گام های عملی در این راستا برداریم.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در چهارمین روز سفر خود به نیوریورک در دیدار با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان، راه‌حل مشکلات بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان را مذاکره و گفت‌وگو دانست و افزود: همچنان‌ که در اجلاس شانگهای تأکید کردیم، منطقه تحمل هیچ جنگ جدیدی را ندارد.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: مرزهای مشترک ایران و ارمنستان را مرزهایی تاریخی برشمرد و گفت: لازمه ارتقای همکاری‌های سیاسی و اقتصادی، حفاظت از این مرزهای مهم و راهبردی است.

در این دیدار نخست‌وزیر ارمنستان نیز گفت: ما از تمام اراضی و سرزمین خود محافظت می‌کنیم و در مقابل هر توطئه‌ای با هدف جدا کردن ایران و ارمنستان از یکدیگر می‌ایستیم.

پاشینیان همچنین از مواضع روشن و صریح ایران در حمایت از حفظ تمامیت ارضی ارمنستان قدردانی کرد.

انتهای پیام

نظر شما