شناسهٔ خبر: 56428728 - سرویس عکس
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(تصاویر) طوفان ایان فلوریدا را ویران کرد

طوفان ایان که با شدت به ایالت فلوریدا آمریکا رسید، هزاران وسیله نقلیه و خانه را از نقاطی که عبور کرد، تخریب کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فرانسه بامداد شنبه گزارش داد که قربانیان طوفان مرگبار ایان در ایالت فلوریدا به ۲۳ نفر افزایش یافته است. پیش از این شمار کشته‌های این طوفان سهمگین ۶ نفر اعلام شده بود.

به گزارش فرارو، در پی پیش بینی کارشناسان درباره وارد شدن بیشترین زیان به شهر تاریخی چارلستون، بیشتر ساکنان این شهر دارای قدمت ۳۵۰ ساله را ترک کرده اند.

مرکز ملی تندباد آمریکا با ارزیابی سرعت باد این طوفان به میزان ۱۴۰ کیلومتر در ساعت، افزایش مرگبار سرعت آن را در سراسر سواحل کارولینا پیش بینی کرده است.

ایان که چهارشنبه به صورت گردباد درجه چهار، وارد سواحل خلیج فلوریدا شد، یکی از نیرومندترین طوفان‌هایی بود که سرزمین آمریکا را هدف قرار داده است. بر اساس گزارش تازه ای، تغییرات اقلیمی دستکم ۱۰ درصد به قدرت این گردباد افزوده است.

 طوفان ایان با عبور از منطقه کارائیب و کوبا و رسیدن به شرق امریکا، برق بیش از ۲ میلیون مشترک را در سراسر ایالت فلوریدا قطع کرده است.

طوفان ایان شهر فورت مایرز (Fort Myers) واقع در جنوب غربی ایالت فلوریدا را درنوردیده است و اکثر شهروندان که به آنان دستور تخلیه داده شده بود در خانه‌های خود محبوس و اکثر شهر در خاموشی به سر می‌برند؛ بنابراین گزارش ران دسانتیس فرماندار ایالت فلوریدا نیز با بحرانی خواندن وضعیت اعلام کرد این طوفان دریایی همچنان در حال پیش روی در داخل ایالت فلوریدا است.

تاکنون ۱۴ میلیون نفر از آمریکایی‌ها تحت تاثیر این طوفان قرار گرفته اند و روال عادی زندگی آنان با مشکل مواجه شد.

نظر شما