شناسهٔ خبر: 56428473 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یک مدرس دانشگاه:

ترکیب بافت‌های شهری خرم‌آباد متناسب است

یک مدرس دانشگاه گفت: ترکیب متناسبی از بافت‌های فرسوده، متوسط و نوساز در سطح شهر وجود دارد که نمایانگر وضعیت منطقی در شهر است.

صاحب‌خبر -

محمد اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به وجود محله‌های قدیمی دارای بافت سنتی و جذابیت خاص و گسترش شهر با توجه به مهاجرت‌ها و لزوم رفاه بیشتر شهروندان بهتر است ساخت‌وسازها در محله‌های قدیمی به شیوه سنتی و با مصالح همگون با بناهای تاریخی باستانی و معماری اصیل آنها انجام شود.

وی افزود: بناها در مناطق جدید به صورت مدرن و یکپارچه ساخته شده است تا ناهماهنگی میان بافت‌های سنتی و مدرن به وجود نیاید.

این کارشناس شهری خاطرنشان کرد: لازم است عناصر ثابت و نیمه‌ثابت شهری نظیر تابلوها، تیر سیمانی، جعبه برق، چراغ راهنما، پایه پل، دکه روزنامه، علائم، گیاهان و اثاثیه شهری با توجه به بافت شهر طراحی شود و عناصر متحرک همچون اتوبوس، تاکسی و کالسکه با توجه به نیازهای ساکنان و عابران هر بافت از شهر مورد استفاده قرار بگیرد.

اسکندری با اشاره به شرایط شهر خرم‌آباد، تصریح کرد: ترکیب متناسبی از بافت‌های فرسوده، متوسط و نوساز در سطح شهر وجود دارد که نمایانگر وضعیت منطقی در شهر است، در زمان حال تقریباً هفت درصد از مساحت شهر خرم‌آباد دارای بافت فرسوده است، با این وجود بافت‌های قدیمی شهر موجب انتقال حس نوستالژیک به افراد می‌شود و نمایشگر گوشه‌هایی از عقبه تاریخی یک شهر با تمام فرازونشیب‌ها و تعمق در نوع زندگی پیشینیان است؛ بنابراین حفظ این بافت‌ها ضرورت دارد.

نظر شما